Annons

Ny 7D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

MSLink

Aktiv medlem
Jag hoppas på:

- Mycket bättre ISO egenskap (gärna samma klass som 6D men det är nog overkill)
- Snabbare och säker AF (måste vara bättre än nuvarande 7D)
- Bättre dymnatisk omfånget (svårt att backa annars när man är bortskämd med fullformat)
- Funkar med AF vid f/8 så man kan leka med telekonverter när man har f/4 gluggar
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Eftersom du valde att ta med den länken i ditt inlägg så förmodar jag att du tror mer på det första ryktet?
Eftersom båda länkarna gäller rykten och inte fakta.
Jag tror inte på något som inte finns bevis på. Trodde mitt citat innhöll skrofotografens kommentar också, men den försvann visst "Hur ska dom ha det..........................." -
Gällande ryktena på 7D Mk2s spec så har jag följt det sedan några år tillbaka´och den har förändrats med tiden.

/Stefan
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Blir en spännande utmaning för Canon att trumfa "high level spec" i 70D utan att tränga in för mycket på 5DIII och ändå kunna ta bra betalt - om de inte väljer videorutten och gör en 1Dc light förstås men då blir inte stillbildsfotograferna nöjda (de vill inte betala för videospec).

Vore intressant med ett rejält metallbygge och AF sensorn från 5DIII med ett pris som 6D kanske?

Någon som vet något om Canon är på väg att göra några väsentliga förbättringar i DR i sina sensorer?

En fråga till: har jag förstått sensortekniken i 70D så att det finns en teoretisk möjlighet att ställa in de parade photosites så att de har olika känsligheter för att öka DR om man ville och hade en snabb nog processor? Skulle man alternativt kunna minska brus genom att jämföra de parade photosites signalstyrka och låta den lägre signalstyrkan av de två användas för att generera bildinfo - signalöverskottet tolkas som brus. Är jag ute och cyklar?
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Många av dom s.k "proffesionella" DX kamerorna fanns därför att FF kamerorna/sensorerna var för dyra att tillverka. Men eftersom FF kamerorna nu går att tillverka relativt billigt tror jag inte det kommer läggas ned så mycket energi på att utveckla PRO DX kameror. SONY a7/a7R har nog fått Canikon att forcera utvecklingen av kompakta spegellösa FF kameror. Den Nikonrepresentant jag träffade på Eggeborns foto i oktober sade att det INTE skulle dyka upp någon ersättare till D300s, den skulle bli för dyr..............Vi får se OM Canon vill lägga ner nån energi på ersättare till 7D, only time will tell..........
 

ErlandH

Aktiv medlem
Många av dom s.k "proffesionella" DX kamerorna fanns därför att ...
Fast det fanns väl aldrig speciellt många "professionella" crop-kameror? Canon har 7D, Nikon hade D300 och D200 som möjligen kan räknas dit och tidigare D2 osv. Vilka fler tänker du på? (Jo, Canons 1D-serie förstås, fast det var ju ett specialfall.)
 

Skrotfotaren

Avslutat medlemskap
Fast det fanns väl aldrig speciellt många "professionella" crop-kameror? Canon har 7D, Nikon hade D300 och D200 som möjligen kan räknas dit och tidigare D2 osv. Vilka fler tänker du på? (Jo, Canons 1D-serie förstås, fast det var ju ett specialfall.)
OBS.............jag skrev s.k professionella DX-kameror (hela inre huset av metall), många kallar dom faktiskt så, skit samma jag tycker synd om dom fågelfotografer som vill ha den s.k "förlängningsfaktorn" men det kanske funkar bra med EOS 70D...............
 

Sabud

Aktiv medlem
Det borde fungera hyggligt med en 70D;)
Finns en lång tråd om Canon 400/5,6. Kan kanske vara intressant att man tog fantastiska fågelbilder redan med 20-30-40D. Visst, jag skulle gärna vilja ha en 7DII men är lite skeptisk till att den skulle bli tillräckligt bra för att rättfärdiga ett köp som andrakamera.

/Stephan
 
ANNONS