Annons
Gammal 2019-06-28, 20:06
FotoOscar

Skapa egen hemsida & sälja prints
tjenare fotografer!
Mitt namn är oscar och har några frågor till er! :D
Jag har sätt att det är många fantastiska fotografer på instagram som har sina egna häftiga hemsidor med egna domän osv! Jag funderar också på att skaffa en sådan hemsida!
Dock har jag ett "problem". Jag har sätt att många har en sektion på hemsidan som heter " Prints" . Jag har förstått att något företag printar ut bilderna osv som man tagit och därefter säljer de. Alltså jag skulle jättegärna vilja sälja mina bilder också då jag tycker att vissa bilder skulle säkert passa på väggarna.
Vet inte vart och hur man ska fixa det, någon fotograf som vet? :D
Gammal 2019-06-28, 21:55
fotobollfoto

Kolla https://printler.com/sv/
”shutting down for an unknown period of time due to bankruptcy.”

Inte helt lätt kanske att sälja utskrifter.
Gammal 2019-06-29, 07:31
fotobollfoto

PS

Är du samma Oscar som ”fotograbben”?
Varför startar du i så fall flera olika konton?
Gammal 2019-06-29, 08:43
andreassofus

fotobollfoto skrev: Kolla https://printler.com/sv/
”shutting down for an unknown period of time due to bankruptcy.”

Inte helt lätt kanske att sälja utskrifter.
skämtar du nu?

läs texten under länken som du själv länkar till.
Gammal 2019-06-29, 09:50
FotoOscar

1. det har inte med denna tråd att göra, håll dig till ämnet tack . 2. Har glömt bort lösenordet till kontot samt Mailen .
Så använder detta konto.

fotobollfoto skrev: PS

Är du samma Oscar som ”fotograbben”?
Varför startar du i så fall flera olika konton?
Gammal 2019-06-29, 10:01
fotobollfoto

andreassofus skrev: skämtar du nu?

läs texten under länken som du själv länkar till.
Nä jag skämtar inte. Texten från sidan finns också delvis citerad i mitt inlägg. Samt kompletterat med min egen reflexion.

Jag hade egentligen tänkt föreslå för Oscar att kika på några av de sidor för ämnet som finns. Den första jag gick in på hade precis gått i konkurs. Då tänkte jag att det i sig var intressant för ämnet.

Skämtar du? Eller läste du inte mitt inlägg?
Gammal 2019-06-29, 10:03
andreassofus

fotobollfoto skrev: Nä jag skämtar inte. Texten från sidan finns också delvis citerad i mitt inlägg. Samt kompletterat med min egen reflexion.

Jag hade egentligen tänkt föreslå för Oscar att kika på några av de sidor för ämnet som finns. Den första jag gick in på hade precis gått i konkurs. Då tänkte jag att det i sig var intressant för ämnet.
så du rekommenderar en sida som precis har konkat, förstår jag dig rätt då?
han ska sälja sina bilder på en sida som ska lägga ner?
Gammal 2019-06-29, 10:11
fotobollfoto

andreassofus skrev: så du rekommenderar en sida som precis har konkat, förstår jag dig rätt då?
han ska sälja sina bilder på en sida som ska lägga ner?
Nä, han ska reflektera över tanken att sälja printar, och val av lösning för detta.
Gammal 2019-06-29, 10:16
andreassofus

fotobollfoto skrev: Nä, han ska reflektera över tanken att sälja printar, och val av lösning för detta.
okej. Det var inte helt övertydligt att det var det du menade.
Men bara för att ett företag går i konk så ska man inte sälja alls. Känns ju inte helt rätt heller.
Typ som att bara för att en bil går sönder så ska man inte köpa bil överhuvudtaget.

Klart man ska sälja bilder om man vill.

1x.com är ett alternativ annars. säljer själv bilder där.
Gammal 2019-06-29, 17:35
cardazio

FotoOscar skrev: 1. det har inte med denna tråd att göra, håll dig till ämnet tack . 2. Har glömt bort lösenordet till kontot samt Mailen .
Så använder detta konto.
Oscar, du har dragit igång väldigt mycket aktivitet om frågor som redan finns bevarade i forumet och dessutom har du startat snarlika trådar på samma ämne de senaste dagarna.

Vill föreslå att du börjar med att söka i forumet och om du mot förmodan inte hittar svar där kan du starta EN tråd och även hålla god ton mot andra. Din aktivitet de senaste dagarna är ovanlig och därför är frågan du fick ovan befogad.
Gammal 2019-06-30, 06:52
fotobollfoto

FotoOscar skrev: 1. det har inte med denna tråd att göra, håll dig till ämnet tack . 2. Har glömt bort lösenordet till kontot samt Mailen .
Så använder detta konto.
Hej Oscar!

Här på Fotosidan blir det som att man lär känna varandra genom de diskussioner vi deltar i. Det är inte riktigt ett anonymt fråga-svar-forum.
Eftersom du är så personlig att du börjar varje tråd med att presentera dig vid namn undrade jag varför du plötsligt gjorde detta under nytt konto.
Mer än så var det inte.

Kul att du brinner för foto, och kul att du är här på forumet för att lära dig mer.

Petter
Gammal 2019-06-30, 06:54
fotobollfoto

andreassofus skrev: [...]
Klart man ska sälja bilder om man vill.
[...]
Helt enig!
Klart man ska.
Gammal 2019-06-30, 13:52
Bunkerologen

Så använder detta konto.
Provat att använda "jag har glömt mitt lösenord"
Gammal 2019-06-30, 13:54
Bunkerologen

De flesta som printar kan skicka direkt till dina kunder. du betalar till din leverantör och tar betalt av din kund.
Nu är det bara att välja en pålitlig leverantör.
Gammal 2019-06-30, 17:08
Zebulah

Bunkerologen skrev: Provat att använda "jag har glömt mitt lösenord"
Han har glömt lösenordet till Fotosidan och till sitt epostkonto så berätta gärna hur du tänkte dig att det skulle fungera..........
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.

Elinchrom ELM8