Annons

Hjälp mig förbättra en bil/race bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Tog bilden som finns i denna tråd:
http://forum.digitalimagery.se/viewtopic.php?pid=5830

(Det är en av STCC Challenge bilarna uppställd på startrakan!)

Har redan förbättrat den lite genom att bland annat justerat nivåer etc, och även klonat bort lite folk och en ambulans länngre bort på rakan!

Men vill gärna ha mer tips om hur den kan justeras och förbättras ännu mer!

Så mottager gärna era tips, idéer och kommentarer här! (Eller i det andra forumet)


/Jocce
 

Jocce

Aktiv medlem
Boop skrev:
Ett förslag från mig.. kan ju inget om bilar så detta är nog bara skit! ;o))
Riktigt cool effekt! Inte riktigt vad jag söker på just denna bild dock!

Men berätta gärna vad/hur du gjort, för vill nog använda en liknande effekt på en annan bild :)


/Jocce
 

Boop

Aktiv medlem
Jo jag lade på radiell oskärpa samt lade på ett filter "deep Copper". Ser att bilden blev på tok för mörk här än vad som var slutresultatet i PS.
Justerade även i levels för att få fram bättre kontraster.
Hoppas du får ett förslag som känns klockren till bilden! ;o))
/
Bettan
 

Anders Östberg

Guest
I feel the need for speed... :)

http://www.andersostberg.com/fotogalleri/albums/misc/050918ronniesbil01_SPEED.jpg

Ringade in bilen med en lasso, valde inversen, la på rikligt med "Motion blur". Ringade därefter in framfälgen och la på "Radial blur". Lite ökad kontrast och färgmättnad. Ett snabbjobb som säkert kan göras mycket bättre med lite ansträngning.

Ber om överseende med att ditt namn försvann, det var filtrets fel.
 
Senast redigerad av en moderator:

raderad12

Aktiv medlem
Leken drog iväg..

Beskurit, bruntonat det mörka, blåtonat det ljusa, ökat kontrasten och gjort mörkare, det började då påminna om busväder.. så jag slängde lite hastgt dit lite regn i ett lager med brus och rörelseoskärpa på bruset.
 

Bilagor

Jocce

Aktiv medlem

Scratchen

Aktiv medlem
Jocce skrev:
Hur har du ljusat upp de ljusa delarna?

Har du roterat den lite (och beskurit tajtare?)
Hur har du fått den effekten på himlen?


/Jocce
De ljusa delarna har jag ljusat upp med Dodge Tool, med 23% på exponeringsskalan.

Jajamen, den är även roterad ganska ordentligt åt höger. Gjorde det för att få ovalbanekänslan på den, lutningen. Beskurit i ovan och underkant, nån cm.

Effekten på himlen har jag fått fram med Burn Tool, även här med 23% på exponeringsskalan. De redan mörka delarna i molnen har jag helt sonika mörkat ner lite till.

Hoppas du gillade den!
 

Jocce

Aktiv medlem
Scratchen skrev:
De ljusa delarna har jag ljusat upp med Dodge Tool, med 23% på exponeringsskalan.

Jajamen, den är även roterad ganska ordentligt åt höger. Gjorde det för att få ovalbanekänslan på den, lutningen. Beskurit i ovan och underkant, nån cm.

Effekten på himlen har jag fått fram med Burn Tool, även här med 23% på exponeringsskalan. De redan mörka delarna i molnen har jag helt sonika mörkat ner lite till.

Hoppas du gillade den!

Det roliga med roteringen är att jag började min redigering med att rotera den för o få den rak, men ger ganska skön känsla o ha den lutningen!

Jodå, gillade bilden, håller på o samla intryck från flera olika varianter för att kunna få till en bra egen version :)


/Jocce
 

Sebastian Landin

Aktiv medlem
Har lagt motionblur på vägbana och radiell på fälgar. Ingen blur på himmel. Lite lutad också. Svårt att se effekten ordentligt på en så liten bild då ändringarna är ganska svaga för att se naturliga ut.
 

Bilagor

pl2se

Aktiv medlem
Beskär

Hejsan

Gillar Elisabeths fartiga arbete och där tycker jag att banan i bildens bakgrund ( till höger i bild ) fyller en funktion.

Vid stillastående bil tycker jag att det är rätt att beskära bilden, främst till höger, och låta den fylla upp och svälla lite i bilden. Det är ju en fet kärra... I övrigt har jag vinjetterat den, USM två gånger i olika varianter för stunsen skulls samt dragit på mättnaden på bilen en aning. Se bifogad bild så fattar du tänket. Antinget sparsamt fixat eller fullt ut som Elisabeth tycker jag.

mvh
Peter
 

Bilagor

Boop

Aktiv medlem
Amen ni har ju så rätt i att det är roligt att leka med bilar! ;o)) Gör det på mitt sätt så och kunde inte släppa penslarna i PS.. Dragit i lite andra reglage med..
 

Bilagor

ANNONS