Gammal 2019-10-16, 17:55
Dan J.

Jag vill påstå att du inte kan begära av en bank att de ska backa någon överföring du gjort. Det du möjligen kan hävda är att du gjort en "felbetalning", men vad banken då hjälper dig med i ett första läge är namn/adressuppgifter till mottagaren, och det blir du själv som får kontakta mottagaren för att be denne återföra till dig.
Gammal 2019-10-16, 18:24
Erik Schalin

Dan J. skrev: Jag vill påstå att du inte kan begära av en bank att de ska backa någon överföring du gjort. Det du möjligen kan hävda är att du gjort en "felbetalning", men vad banken då hjälper dig med i ett första läge är namn/adressuppgifter till mottagaren, och det blir du själv som får kontakta mottagaren för att be denne återföra till dig.
Det är vad jag också gissar.
Men för att veta så duger det inte o killgissa.
Gammal 2019-10-30, 19:17
erdeljan

nicotin skrev: nu har han bytt namn igen...
Och igen... https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=312492
Gammal 2019-11-12, 22:13
Simon Karlsson

Hur ärligt är det att köpa på Blocket...
Har letat en del grejer på Blocket. Kan inte låta bli att notera att vissa "alias" återkommer mycket frekvent.

Annonserna ser ärliga ut, alla originaltillbehör och kvitton erbjuds men det verkar orimligt att någon privatperson i parti och minut ska inhandla saker på exempelvis Scandinavian Photo för att avyttra sakerna på Blocket några månader senare.

Jag tycker det verkar lite märkligt. Någon som har erfarenhet. Förekommer det att man förfalskar kvitton osv?
Gammal 2019-11-12, 22:44
Erik Schalin

Säkert
Men ett kvitto kan du säkert kolla upp med ett seriöst företag.
Gammal 2019-11-12, 23:59
zootallures

Simon Karlsson skrev: Har letat en del grejer på Blocket. Kan inte låta bli att notera att vissa "alias" återkommer mycket frekvent.

Annonserna ser ärliga ut, alla originaltillbehör och kvitton erbjuds men det verkar orimligt att någon privatperson i parti och minut ska inhandla saker på exempelvis Scandinavian Photo för att avyttra sakerna på Blocket några månader senare.

Jag tycker det verkar lite märkligt. Någon som har erfarenhet. Förekommer det att man förfalskar kvitton osv?
Jag förstår vad du menar, men det finns en hel del människor, s.k. gear-sluts, som bara köper och köper och aldrig blir nöjda. Jag har gjort en del fynd genom sådana annonser, med kvitton såklart. Och jag har varit 99% säker på att det har varit ärligt inhandlade grejor. Du vet hur det är: en del vägrar att tro att deras dåliga bilder beror på utrustningen och absolut inget annat. :-)
Gammal 2019-11-13, 10:38
75jailbreak

Simon Karlsson skrev: ....men det verkar orimligt att någon privatperson i parti och minut ska inhandla saker på exempelvis Scandinavian Photo för att avyttra sakerna på Blocket några månader senare......
Jag tycker inte alls det känns orimligt i dagens konsumtionssamhälle.
Jag känner flera vänner som, väldigt förhastat, köper teknikprylar för att några
veckor senare ångra sig, alternativt lessnar på grejorna och efter ytterligare nån månad så säljer man allt på blocket.

Idag är det så lätt att klicka köpknappen och ta allt på avbetalning.
Sen om det är smart eller ej är väl en annan diskussion.

Jag har köpt en hel del begagnat genom åren. Frågar alltid efter kvitton och går på känslan "är det för billigt är det nog för bra för att vara sant" :)
Gammal 2019-11-13, 11:24
Goooran

75jailbreak skrev: Jag tycker inte alls det känns orimligt i dagens konsumtionssamhälle.
Jag känner flera vänner som, väldigt förhastat, köper teknikprylar för att några
veckor senare ångra sig, alternativt lessnar på grejorna och efter ytterligare nån månad så säljer man allt på blocket.

Idag är det så lätt att klicka köpknappen och ta allt på avbetalning.
Sen om det är smart eller ej är väl en annan diskussion.

Jag har köpt en hel del begagnat genom åren. Frågar alltid efter kvitton och går på känslan "är det för billigt är det nog för bra för att vara sant" :)
Jag har själv, efter att ha försökt vänja mig vid Sony a7 III, sålt allt och gått tillbaka till Nikon. Visst förlorar man en del pengar på ett sådant byte, kanske 20-25% ner beroende hur lyckosam man var när prylarna inhandlades. Nästan nya grejer men till ett betydligt lägre pris.
Gammal 2019-11-22, 09:41
erdeljan

Någon som har erfarenhet av "Simon"?
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=313235
Gammal 2019-11-22, 10:09
PeterWem

erdeljan skrev: Någon som har erfarenhet av "Simon"?
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=313235
Namnet stämmer mot Swish.
Gammal 2019-11-22, 10:16
erdeljan

Mitt namn stämmer också med min Swish men det säger ingenting om jag är seriös eller inte :D
Gammal 2019-11-22, 10:56
PeterWem

erdeljan skrev: Mitt namn stämmer också med min Swish men det säger ingenting om jag är seriös eller inte :D
Jag tänkte mer på " ".
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.