Gammal 2017-12-07, 13:00
PMD

Tony johansson skrev: Om det nu (i slutänden) skulle bli några pengar, får jag väl ta upp det i min inkomstdeklaration och nöja mig med det.
Observera att om du tjänar pengar på din hobbyverksamhet så får du även göra avdrag för kostnader du haft i hobbyverksamheten. Se till att spara kvitton för dessa kostnader eftersom Skatteverket kan vilja göra en kontroll. Det ska vara kostnader du har haft under beskattningsåret och de fem åren närmast före beskattningsåret.

Hur man deklarerar inkomst av hobbyverksamhet finns beskrivet på Skatteverkets webplats.
Gammal 2017-12-07, 13:45
Tony johansson

PMD skrev: Observera att om du tjänar pengar på din hobbyverksamhet så får du även göra avdrag för kostnader du haft i hobbyverksamheten. Se till att spara kvitton för dessa kostnader eftersom Skatteverket kan vilja göra en kontroll. Det ska vara kostnader du har haft under beskattningsåret och de fem åren närmast före beskattningsåret.

Hur man deklarerar inkomst av hobbyverksamhet finns beskrivet på Skatteverkets webbplats.
Tack för upplysningen. Jag var dock medveten om att jag har avdragsrätt för kostnader i hobbyverksamhet. Däremot håller jag det däremot som högst osannolikt att jag skulle tjäna några pengar på detta, så något avdrag blir sannolikt inte aktuellt, nä.

Men som sagt, jag tackar för upplysningen.
Besvara

Bokmärken

Taggar
bildstöld , ekonomisk ersättning , ersättning

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.

Elinchrom ELM8