Annons

Fotosidans Forum > Handla > Köpråd > Vilken modern kamera du ägt vurmar du mest för?

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2019-10-27, 17:20
Peeter Reep

Köpte nyligen en Leica iiia med en Summar 50 mm f2.0 , som jag precis kört igenom ett par rullar i på en liten tripp till Rwanda där jag fortfarande är.
Fick kontakt med en tjej som kunde stå modell för en liten ersättning.

Även om jag ännu inte sett resultatet av bilderna, och ej heller helt vet om kameran fungerar som den ska, så känns den verkligen underbar på alla sätt.
Den är tillräckligt kompakt för att ha i fickan. Den ligger fint i handen. Den är väldigt vacker att titta på, och slutarljudet är underbart.

Missade ordet modern, men det finns ju förstås betydligt omodernare kameror.
Gammal 2019-10-28, 10:58
hRs

om jag inte ägde någon kamera men ändå hade den erfarenheten jag har idag så tror jag att jag skulle köpa en leica q2 somm allroundkamera eller en leica cl med en uppsjö av gluggar till den.
har börjat inse att detta är nog allt jag behöver.
fantastiska kameror 😎
Gammal 2019-10-29, 21:24
Tibor

Olympus XA
Olympus XA, oftast med Kodachrome 64, följde mig troget från slutet av 70-talet till sekelskiftet. Skarpt och ljusstarkt objektiv och mätsökare för bra inställning av skärpa. Liten och oöm så den tålde det mesta. Kändes som en vän.
Finns fortfarande kvar i en låda.....
Gammal 2019-10-29, 21:28
Tibor

EOS 1D mkIIn
Tibor skrev: Olympus XA, oftast med Kodachrome 64, följde mig troget från slutet av 70-talet till sekelskiftet. Skarpt och ljusstarkt objektiv och mätsökare för bra inställning av skärpa. Liten och oöm så den tålde det mesta. Kändes som en vän.
Finns fortfarande kvar i en låda.....
I den digitala världen; 1D mkIIn! De (har tre... ) kommer att följa mig länge. Känns som att de aldrig kan svika mig utan leverera utmärkta bilder i oändlighet!
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.

B+W Filter