Annons

EU:s länkskatt och censurmaskinen

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterWem

Aktiv medlem
Artikel 11, länkskatten, och artikel 13, censurmaskinen ska det klubbas om på onsdag.



Tydligen ska länkskatten inte drabba privatpersoner. För mig som företagare kanske det innebär att jag får radera allt som har med länkar och tidningar att göra.


Censurmaskinen innebär att allt som laddas upp ska granskas. Åtminstone vad jag läst mig till. T.ex. om jag laddar upp en bild måste Fotosidan granska bilden så att jag inte tagit en annan fotografs bild.



Har jag tolkat det hela rätt?
 

Paddan

Medlem
Ja så tolkar jag det också, allt material som kan innehålla upphovsrättsskyddat innehåll måste granskas av den som tillhandahåller tjänsten. Detta är i dagsläget tekniskt omöjligt för mindre site-ägare och det är nog endast facebook, google och andra internetgiganter som klarar av det maskinellt.
 

iSolen.se

Guest
Ja så tolkar jag det också, allt material som kan innehålla upphovsrättsskyddat innehåll måste granskas av den som tillhandahåller tjänsten. Detta är i dagsläget tekniskt omöjligt för mindre site-ägare och det är nog endast facebook, google och andra internetgiganter som klarar av det maskinellt.
Om du lägger upp bilder på egen sajt och på facebook är detta inget problem då du ju har koll de bilderna.

Det intressanta är för typ fotosidan. En automatisk google bildsök och ett godkännandesteg kanske?
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Riktigt illa för det fria internet!
Precis min spontana tanke. 1984 känns helt plötsligt väldigt närvarande. Och sedan vill I*i*terna att vi ger dom förnyat förtroende i allmänna val, i vår s k demokrati (som faktiskt är mer att beskriva som en skendemokrati).

Men, valboskapen bräker väl på och skritter iväg till valbåset och röstar lydigt för avskaffandet av nationalstaten såväl som rätten till sitt eget fädernearv.

Demokrati. Håhåjaja, det låter ju bra...
 

lofling

Aktiv medlem
Precis min spontana tanke. 1984 känns helt plötsligt väldigt närvarande. Och sedan vill I*i*terna att vi ger dom förnyat förtroende i allmänna val, i vår s k demokrati (som faktiskt är mer att beskriva som en skendemokrati).

Men, valboskapen bräker väl på och skritter iväg till valbåset och röstar lydigt för avskaffandet av nationalstaten såväl som rätten till sitt eget fädernearv.

Demokrati. Håhåjaja, det låter ju bra...
Vad är det som är skendemokrati? Att just precis du inte får precis som du vill? Att inte du personligen sitter och bestämmer över lagar? Det skulle säkert bli bra med tanke på vad du just skrev...
 
ANNONS