Annons

Prissättning? Bal på löpande band..

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Vad tycker du är rimligt att ta betalt för detta?

Alltså du som fotograf finns på plats där balen är, du fotograferar de som vill på en & samma plats där du riggat & levererar 3-5 bilder digitalt redigerade i efterhand.
Och hur tar man betalt för detta? Före eller efter när bilderna skickas till den som vart på balen.
Och hur ska man hålla reda på vem som tillhör vilka kort? Skriver man upp nummer på bildfilen från kameran tillsammans med namn?
Många funderingar...

Någon som har erfarenhet eller råd & tips att dela med sig av så är jag MYCKET tacksam.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Du kan låta de skriva sina kontaktuppgifter på ett A4 som de håller upp på första bilden. Sedan tar du de riktiga bilderna.
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Jag har inte gjort något liknande, men min tips är att få till en överenskommelse med de som arrangerar balen, istället för dem du fotograferar. Och anledningen är trivial: det är enklare. Och om de vill att deltagarna skall erbjudas att bli fotograferade så kan de ju lägga på några tior på inträdet för att täcka kostnaden av att ha dig på plats.

Ovanstående utgår dock från att det är balarrangören som bett dig vara på plats, inget annat.
 

Melmis

Aktiv medlem
Jag har inte gjort något liknande, men min tips är att få till en överenskommelse med de som arrangerar balen, istället för dem du fotograferar. Och anledningen är trivial: det är enklare. Och om de vill att deltagarna skall erbjudas att bli fotograferade så kan de ju lägga på några tior på inträdet för att täcka kostnaden av att ha dig på plats.

Ovanstående utgår dock från att det är balarrangören som bett dig vara på plats, inget annat.
Dem som har hand om tillställningen vill ha det som en happening & vill endast ha det som en kul grej för de som kommer dit.
Allt annat ska gå genom mig ville dem. Så jag får göra hur jag vill med upplägget & betalning.
Mer att hotellet dem har balen på hade denna tjänsten att erbjuda & kunde marknadsföra det.
 
ANNONS