Annons

Teleobjektiv snabb hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag ska till New York om tre dagar och tänkte kolla efter ett teleobjektiv till min Canon Eos 450D.
Jag vill ha ett som är billigt och bra att fota vilda djur och natur/landskap med.
Jag är heeeeeeelt ny på fronten, så prata som ni gör med nybörjare. Har någon något tips?

Jag har hunnit kolla lite snabbt och sigma 70-300mm, något bra??

Tacksam för snabbt svar!
 

Octomore

Aktiv medlem
Om du ska till New york ska du inte köpa objektivet hemma!
BH Photo ligger mitt på manhattan och en gigantisk foto butik med bättre priser än hemma.

Ta en sväng dit jag lovar att du kommer hitta en bra glugg för en bra peng sen är det en upplevelse att handla där, de har ett system, där du beställer på ett ställe, hämtar på ett annat och avslutar med att gå till kassan där din på hara hamnat efter att äkt band och lift!

Men tipps på objektiv:
Som du nämnde Sigma 70-300, ps: det kommer en ny version snart se till att få denna, Tokina 80-400 annars har du säkert någon canonglugg som är toppen men jag är nikotist
 
Om du ska till New york ska du inte köpa objektivet hemma!
BH Photo ligger mitt på manhattan och en gigantisk foto butik med bättre priser än hemma.

Ta en sväng dit jag lovar att du kommer hitta en bra glugg för en bra peng sen är det en upplevelse att handla där, de har ett system, där du beställer på ett ställe, hämtar på ett annat och avslutar med att gå till kassan där din på hara hamnat efter att äkt band och lift!

Men tipps på objektiv:
Som du nämnde Sigma 70-300, ps: det kommer en ny version snart se till att få denna, Tokina 80-400 annars har du säkert någon canonglugg som är toppen men jag är nikotist
ja jag hade tänkt köpa mitt objektiv där, det var det som var grejen men nu är ju B&HPhoto stängd.. Gaaah jag blir galen!
 

Maxe

Aktiv medlem
Testa Adorama istället.

Inte alls lika stort men de har nog en rätt stor källare full med prylar...

Hittade en Nikon 300/2.8VR där då det inte fanns någon annanstans då jag var och letade...

// Johan
 

Maxe

Aktiv medlem
Ahh, såg att de också hade stängt:

The Adorama Retail Store will be closed for the Succoth Holiday from Friday October 2, 2009 at 2:00pm and will reopen on Monday October 12 at 9:00 am
 
ANNONS