Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vidvinkel för nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrik11

Ny medlem
Jag va oxå ute efter en vidvinkel och drog iväg en beställning på Tokina 11-16 igår.
Läst och kollat många recensioner på tuben om den och den verkar kanon bra. Hoppas bara det blir några stjärnklara nätter framåt helgen, då ska vintergatan fotas =)
 

Tumla

Medlem
Jag va oxå ute efter en vidvinkel och drog iväg en beställning på Tokina 11-16 igår.
Läst och kollat många recensioner på tuben om den och den verkar kanon bra. Hoppas bara det blir några stjärnklara nätter framåt helgen, då ska vintergatan fotas =)
Jo den verkar bra den också. Gillar att den fått bort flares så bra.
Hoppas du blir nöjd med den :)

Räcker det med att ha lång slutar tid för ta kort på stjärnor?
 

fredrik11

Ny medlem
Jo den verkar bra den också. Gillar att den fått bort flares så bra.
Hoppas du blir nöjd med den :)

Räcker det med att ha lång slutar tid för ta kort på stjärnor?
Ja det tror jag att jag blir =)

Har inte fotat så mycket stjärnhimmel men stor bländare, lång slutartid och ganska hög iso är väl det som gäller (rätta mig gärna). Man ska nog inte ha längre slutartid än 25-30 sek. om man inte vill ha ovala stjärnor.
 

Tumla

Medlem
Ja det tror jag att jag blir =)

Har inte fotat så mycket stjärnhimmel men stor bländare, lång slutartid och ganska hög iso är väl det som gäller (rätta mig gärna). Man ska nog inte ha längre slutartid än 25-30 sek. om man inte vill ha ovala stjärnor.
Ah ok, får testa det till helgen också om jag får köpt den innan dess.
Hoppas du får till några snygga bilder :)
 
ANNONS