Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Idag, 08:30




Erik Schalin
(Erik Schalin)
Medlem sedan: jan 2003
Inlägg: 13 297



Håkan Bråkan skrev: Elgiganten säljer Canon 5d Mark IV för 23 990 kr och 6d Mark II för 11 990 kr, aldrig sett dem billigare!
1865 Euro
https://www.e-infin.com/eu/item/3071...era_(body_only)

Svarar väl här eftersom man inte får diskutera i den vanliga reatråden.

Är det inte lite löjligt att referera till vad ett Hongkongbaserat företag tar för kameran? Vad gäller för garanti, finns svenska menyer, tillkommer skatt och tull?

 

Third eye

Aktiv medlem
Köpt endel från dem, och butiken är så frekvent förekommande i trådar så jag tycker absolut att den kan jämföras med svenska butiker.
Tjejen köpte sin 5D mkiv där, med svensk meny och eu-kontakt. Inga andra påslag än valutaomvandlingen och det tog 4 dagar att få den tror jag. De tar garantin genom sig så det blir att skicka kameran om något skulle hända eller pröjsa service i sverige.
Men med tanke på Elgigantens pris så skulle jag ju såklart köpa deras.
När tjejen köpte sin så skilde det över 10.000 i pris.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Är det någon som sett några bra black friday?

Scandinavianphoto - hade en del men inte hittat något vettigt, tidigare År hade de 10-20 % på allt.

Cyberphoto - också sådär

Kaffebröd har 20 procent.

Rajala - lite bladat.
 

snap01

Aktiv medlem
Är det någon som sett några bra black friday?

Scandinavianphoto - hade en del men inte hittat något vettigt, tidigare År hade de 10-20 % på allt.

Cyberphoto - också sådär

Kaffebröd har 20 procent.

Rajala - lite bladat.
skulle inte nikon o canon gå i konkurs enligt dig?
Finns väl inga rabatter att få då?
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Hittar inget vettigt men så var jag jag inte på jakt efter något heller. Krävs markant bättre erbjudanden vid spontanköp. Vill dock nämna att Cyberphoto verkar väldigt tillmötesgående på deras Facebook. Har du en speciell produkt eller paket så verkar de kunna fixa lite av priset så att du får exakt det du vill ha.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jag tyckte att Sony A7r mk2 för 17990 på Cyberphoto var rätt bra, men det var typ det enda.. Har dessutom att Cyberphoto kommer börja sälja Sony A7 mk2 för 9990 i bulkförpackning, riktigt nice.
 

Third eye

Aktiv medlem
Köpte Irix Firefly som hade saldo...fick den bekräftad av cdon och pengarna reserverades. Ca 10 min senare så var ordern makulerad :-/
Gissar att vi var ett gäng samtidigt på sista.
 
ANNONS