Annons

Både ris och ros på min hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

nyanders

Aktiv medlem
Jag gillar layouten på sidan!
Men jag kör Chrome som webläsare och jag måste ha webläsaren i fullskärmsläge för att hela bilden ska visas. Om det inte är fullskärmsläge så kapas liggande bilder på båda sidorna, om du förstår hur jag menar. De skalas inte om till det mindre formatet.
//Anders
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Jag gillar det jag ser på min MacMini 2018 + EIZO 24"!

Många mycket bra bilder - hästbilden fantastisk!

Upplever inte alls bilderna som lågupplösta.

Och snabbt går det!

En kryssruta betyder ju oftast "stäng", så kanske ett byte där skulle vara på sin plats.....
Hej.

Riktigt roligt att du tyckte om bilderna ;-)
Har också reagerat över kryssrutan.
Sidan är ett template jag laddat hem och gjort om.
Ska när jag hinner byta ut krysset.
1000 tack.

MVH Mikael.
 

johalenn

Medlem
Hej!

Jag hade nog valt att ha några olika kategorier då du har bilder i helt olika stilar - natur - porträtt - djur. Blir lite rörigt att ha dem i en "klump". Sedan skulle välja att inte ha vattenstämplar - dessa spelar ingen roll om någon vill ta en bild men stör, i min mening, när man tittar på bilden. Om du inte vill ha vattenstämpeln för att marknadsföra dig själv - men jag får inte känslan att det är det du vill göra. Om jag inte skrev det så är bilderna bra!

Håller själv på med att få till en bra och tydlig hemsida så jag vet att det inte är enkelt.

Ha det fint!
Johan
 

Kjell Olsson

Aktiv medlem
Jag gillar just det faktum att du mixat helt olika typer av bilder- gör din sajt mer intressant i mina ögon!

Fyll på med flera bilder, vettja ;-)
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Vad skulle hända ifall du la bilden på dig själv tillsammans med kontaktinformationen sist istället för först?

Jag tänker att produkten (bilderna) borde kunna tala för sig själv för att locka besökaren att ta reda på mer.
 
Hejsan.

Har gjort en ny hemsida med mina bilder, lite färre bilder än tidigare.
Är det för lite bilder, hemsidans funktioner?
Skulle verkligen uppskatta lite tankar och ideèr, både ris och ros ;-)
1000 tack.
MVH Mikael.

https://www.bildeffekt.se/
Jag reagerar på två saker:

Bilderna har för låg upplösning för att visas i helskärm på desktop. De är bara 1280 pixlar breda och för att fylla skärmar som är större än 1280 pixlar måste de förstoras vilket gör dem suddiga.

I mobilläge visas bilderna beskurna och förändrar helt utsnittet. I vissa fall har det turligt nog fungerat ändå men totalt sett blir bilderna inte särskilt bra. Räven saknar huvud. Brudparet saknar bruden. Tjejen med piercad läpp syns inte, bara en trävägg. Funkar inte alls.
 

VargenW

Aktiv medlem
Först och främst var det mycket fina bilder med stor bredd!
Någon skrev att bilderna var tunga och tar tid att få fram. Det kan jag inte hålla med om.
Däremot kan jag hålla med den som skrev att layouten, framförallt i presentationsrutan uppe till höger såg ut som "min första hemsida" på 90-talet.
Det var ett kryss överst till höger på varje bild. Ett kryss brukar betyda "stäng" men i det här fallet fick man en förstoring. För att återgå fick man klicka på streck i samma hörn, det känns inte heller som en relevant symbol, det brukar väl betyda att man får upp en meny..
Lite tråkigt var det med det skuggade fältet längst ner på varje bild, men kanske nödvändigt ur copyrightsynpunkt?

Bortsett från dessa synpunkter var det trevligt, främst pga fina bilder.
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Tack för era inlägg.

Kanske ska göra en ny hemsida.
Inte kul om räven saknar huvud, jag är djurvän ;-)

Skämt å sido, den verkar inte bra på alla plattformar.
Får försöka ta mig tid och skapa en annan.

10.000 tack till er alla.

MVH Mikael
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Nya testsidan, bättre så?

Gjorde lite snabbt en ny helt annorlunda sida.
Hoppas bilderna inte klipper huvuden nu m.m.
Uppskattar verkligen era åsikter och koll via dator, plattor, mobiler.

Vill också säga det att ni på Fotosidan är fantastiskt hjälpsamma ;-)
MVH Mikael Julin.

http://www.bildeffekt.se

P.. Står inte säker just nu, detta kommer att åtgärdas.
 

Kjell Olsson

Aktiv medlem
Bra upplägg med översikten och där kryssrutan sedan gör vad man tror att den skall göra.

Jag saknar bläddringsfunktionen med piltangenterna och finns det inga "riktningspilar" att klicka på, bör ett klick på en bild visa nästa bild och inte som nu göra kryssrutans jobb

Hälsningar
/Kjell
 

elektronikfreak

Aktiv medlem
Ser helt ok ut på min laptop. Har inte kollat sidan hur den ser ut på stationär dator och stor 27" skärm. Använder för övrigt INTE dumbphone så jag kan inte uttala mig hur sidan ser ut på dessa.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Gjorde lite snabbt en ny helt annorlunda sida.
Hoppas bilderna inte klipper huvuden nu m.m.
Uppskattar verkligen era åsikter och koll via dator, plattor, mobiler.

Vill också säga det att ni på Fotosidan är fantastiskt hjälpsamma ;-)
MVH Mikael Julin.

http://www.bildeffekt.se

P.. Står inte säker just nu, detta kommer att åtgärdas.
Jag är en kräsen bildtittare och tycker spontant att bilderna är alldeles för små (kollar på min iPad). För att konkurrera måste man som tittare få access till bilderna, ser knappt vad bilderna föreställer. Det går inte dubbelklicka för förstoring vilket jag tycker är ett måste idag. För att jämföra med tex 500px. En fotograf som Trey Ratcliff är exemplarisk, där gick det att välja upplösning och som fotograf uppskattar jag kunna se bilder i full upplösning.
 

SusanH

Aktiv medlem
Vad är syftet med hemsidan? (Jag tänker att det är lättare att ge feedback om man vet vad syftet är.)
Jag saknar också ”bläddringspilar” och tre av bilderna blir helt svarta för mig (rad 2),
 
ANNONS