Annons

Sälja en gammal systemkamera..

Produkter
(logga in för att koppla)

viadirekt

Aktiv medlem
Hur mycket är en "gammal" Canon EOS 50 med ett 28-105 och ett 100-300 (minns inte bländarna exakt) objektiv samt andra tillbehör som batteripack osv, värt idag ungefär?
 

Smajly

Aktiv medlem
Är det
EF 28-105mm USM f/3.5-4.5.. kan väl vara värt sisådär 1500-2000:- eller nått (nypriset ligger runt 2600)
och
EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM... kan tro de e ungefär samma där va 2000-2500:- (nypriset ligger runt 3300)
som du vill sälja med kameran?
Kameran har jag inte en aning om va du kan ta för den..
Jag är inge bra på detta med vad det ska kosta men dessa priser har jag tatt fram som ett medel genom att söka på några fotosidor och kollat beg. marknad.
 
Senast ändrad:

viadirekt

Aktiv medlem
okey, det var ungefär som jag trodde.. : / sjukt vad sakerna sjunker i pris.. Jag gör nog bäst i att behålla dem?
 

geronimo13

Aktiv medlem
Johan Ringblom skrev:
Ja. Om några år så kommer dom vara mer
eftertraktade och då ökar säkert priset
på dom igen.
Varför skulle lågbudget objektiv vara med eftertraktade om ett par år? De lär ju inte ha samlarvärde förräns om 30-40 år.
 

F. Otografen

Aktiv medlem
Nää, det lär inte stiga i värde direkt. Dessutom kanske de börjar krångla.
Du vill väl dessutom ha lite bättre grejor att fota med, då behöver du pengar.
Jag köper.
 

.Z.

Aktiv medlem
geronimo13 skrev:
Varför skulle lågbudget objektiv vara med eftertraktade om ett par år? De lär ju inte ha samlarvärde förräns om 30-40 år.
Knappast då heller, det är inte mycket inom fotovärlden som får samlarvärde under en 40-årsperiod & då allra minst budgetprylar...
 
ANNONS