Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Öppet brev till redaktionen avseende beteende i forumtrådarna

Produkter
(logga in för att koppla)

thommya

Aktiv medlem
Har fotosidan några regler nedskrivna om hur och vad man får skriva på forumet? Var hittar man dem isåfall?
Eller är det upp till moderatorerna att enbart förlita sig på sunt förnuft?

Thommy
 

AFJ

Aktiv medlem
Har fotosidan några regler nedskrivna om hur och vad man får skriva på forumet? Var hittar man dem isåfall?
Eller är det upp till moderatorerna att enbart förlita sig på sunt förnuft?

Thommy
Jag tror att jag har sett dem förut, t ex att det inte var OK att hoppa in i en tråd på ett märkesforum och börja dissa det märket och hissa ett annat. Jag sökte dock efter dem nyligen (bland annat med anledning av den här tråden) men kunde inte längre hitta dem. Minns jag fel?

Det här är får man upp om man skapar en nytt inlägg/tråd och klickar på "fotosidans regler"

https://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm
 

thommya

Aktiv medlem
Jag tror att jag har sett dem förut, t ex att det inte var OK att hoppa in i en tråd på ett märkesforum och börja dissa det märket och hissa ett annat. Jag sökte dock efter dem nyligen (bland annat med anledning av den här tråden) men kunde inte längre hitta dem. Minns jag fel?

Det här är får man upp om man skapar en nytt inlägg/tråd och klickar på "fotosidans regler"

https://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm
Tack för det!
Om det är dessa regler som gäller borde man nog fundera på en uppfräschning av dem.Och framförallt verkligen skicka ut varningar och om det inte hjälper stänga av vissa debattörer.
Det börjar spåra ut med mer och mer personangrepp på både trådskapare och moderatorer, märkeskrig och annat.
Har kollat andra forums regler och här är några exempel jag tycker fotosidan bör eller snart måste följa:
-------------------------
WHILE WE ENCOURAGE LIVELY DEBATE, WE WILL NOT TOLERATE PERSONAL ATTACKS
Any person attacking another forum member, will receive a warning and have their message removed. Any future incident thereafter, will result in that member being removed from the forum.
------------------------
Forum rules and guidelines are not up for debate. This is not a democracy, but rather a private forum by a private business. Anyone openly debating the rules we have set in place will be removed. Moderators of this forum are not to be argued with when enforcing forum rules and guidelines. Anyone arguing with a Moderator against disciplinary measures will be removed from the forum. The staff of Lake-Link reserves the right to remove any post, topic or person for any reason we see fit.
------------------------

Tror tyvärr det krävs hårdare tag från moderatorerna om man inte vill att allt fler lämnar fotosidans forum.

Thommy
 
ANNONS