Annons

Fjärr/trådutlösare till Canon EOS 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Tjena!

Har hört att dom flesta fjärrutlösare inte passar till min Canon EOS 1000D pga olika orsaker, så därför kollade jag om det kanske fanns några piratkopior som passade min kamera.

Hittade då RF-fjärrutlösaren Meike C1 som tydligen skulle ersätta Canons motsvarande fjärr MK-RC6 (har jag fått reda på i efterhand) på tradera. I annonsen stod det klart och tydligt att utlösaren skulle passa min Canon EOS 1000D så jag budade hem den och allt var frid och fröjd.

Fick paketet idag, tar fram sändaren och sätter i ett batteri, sätter på mottagaren i blixtskon, skruvar fast den och ska sätta i sladden i uttaget på vänster sida där man även sätter i USB-sladden tex, det är då jag märker att den passar ju inte??

Mejlar säljaren och han påstår att jag inte har fått fel, men jag kan välja att sända den i retur och få pengarna tillbaka. Men fungerar ingen fjärrutlösare/trådutlösare till 1000D? Eller har jag gjort något fel, ska man stoppa i mottagarsladden någon annanstans? Eller brukar den kännas lite konstigt, och man ska ta i extra hårt?

Någon annan som har en 1000D och tråd/fjärrutlösare?

Besviken :( MVH
 

William Spiik

Aktiv medlem
ANNONS