Annons

Köpråd fjärrutlösare till Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag letar efter en fjärrutlösare som passar till en Nikon D80. Jag tänkte en trådlös eftersom jag mest kommer att använda det till att ta bilder som jag själv är med på och för att undvika för mycket rörelse när jag använder stativ och lång slutartid.

Är det någon som var jag kan få tag på en billig och om det finns flera att välja på? Vilken är i så fall bäst?
 

Magnus Göransson

Aktiv medlem
Hej!
Jag letar efter en fjärrutlösare som passar till en Nikon D80. Jag tänkte en trådlös eftersom jag mest kommer att använda det till att ta bilder som jag själv är med på och för att undvika för mycket rörelse när jag använder stativ och lång slutartid.

Är det någon som var jag kan få tag på en billig och om det finns flera att välja på? Vilken är i så fall bäst?
Vill du ha lite mer räckvidd och slippa behöva "träffa rätt" som man behöver med ML-L3 så rekommenderar jag Phottix Cleon II. Inte mkt dyrare:
http://www.ebay.com/itm/Phottix-Cleon-II-Wireless-Remote-N6-for-Nikon-D70s-D80-/390078519765?pt=Camera_Camcorder_Remotes&hash=item5ad27dd9d5
 
ANNONS