Annons

Mer bilder i poolerna än vad vi orkar kommentera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lämplig ratio Given kommentar per ny uppladda bild

  • 1:1 (1 kommentar:1 bild)

    Röster: 217 30.5%
  • 2:1 (2 kommentarer:1 bild)

    Röster: 267 37.6%
  • 4:1 (4 kommentarer:1 bild

    Röster: 124 17.4%
  • 8:1 (8 kommentarer:1 bild

    Röster: 31 4.4%
  • 1:2 (1 kommentar:2 bilder)

    Röster: 72 10.1%

  • Totala väljare
    711

nonno

Aktiv medlem
Mitt motförslag är att du testar att gå med i lite grupper istället och lägger upp bilder och kommenterar i såna också. Så du testar den logik som redan finns och det borde minimera strulet med att hitta bilder som ligger där du vill. Grupperna är något som vi satsar på och vill stimulera aktivitet i.
Oj, ni ville kanske inte ha några förslag. Sorry, jag missförstod.
/Nonno
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Oj, ni ville kanske inte ha några förslag. Sorry, jag missförstod.
/Nonno
Jag diskuterar ditt förslag här (http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1521176&postcount=612) men eftersom vi inte kan "slå på" det förslaget utan att behöva koda så föreslår jag dig att testa befintlig gruppfunktionalitet så länge. Teoretiskt sätt så blir det i princip samma sak som ditt förslag nämligen. De personer som du vill kommentera lär troligtvis finnas i de fem intressegrupper (eller i ngn av undergrupperna). Jag har svårt att förstå varför vi skall bygga om enligt ditt förslag när du inte ens vill testa befintlig funktionalitet som förmodligen löser mycket av dina problem.
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag har inget som helst problem att ta vilken bild som helst och ge den kvalitativ och konstruktiv kritik. Tvingande eller ej. Där är vi kanske olika. Det är helt ok. Men som jag skriver, vi kan aldrig skapa lösningar där 100% är nöjda, det blir alltid någon som kommer i kläm.
Jag har inte heller problem att ge konstruktiv kritik - om jag måste. Men jag ger hellre konstruktiv kritik, beröm och funderingar till en bild som jag spontant känner att jag vill göra det på.

Att ni skulle göra något som 100% personer skulle bli nöjda med tror jag inte någon önskat. Jag hoppas du förstod min kommentar. Helt säker är jag inte med tanke på ditt svar. Det är alltså inte förmågan att ge kritik som är problemet, utan lusten. Jag tror att lust ger bättre kommentarer än tvång. Där är vi kanske olika. Det är helt ok.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har förståelse för att icke-tvång kan kännas trevligare. Och att det kan kännas irriterande när man stöter på regeln, men när man är medveten om den så kan man ju kommentera lite närsom. Kvoten sparas ju och byggs på.
 

Alagazam

Avslutat medlemskap
Jag har förståelse för att icke-tvång kan kännas trevligare. Och att det kan kännas irriterande när man stöter på regeln, men när man är medveten om den så kan man ju kommentera lite närsom. Kvoten sparas ju och byggs på.
Absolut, men om jag inte missförstått regeln så gäller kvoten för uppladdning i den pool man kommenterat. Därför menar jag att regeln redan från början (eftersom den ändå skulle införas) borde varit poolöverskridande.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Rätt uppfattat och det är där vi står nu. Är det bättre med universell regel. Jag känner mig inte övertygad och diskuterar gärna lite till.

Sen som info, det är snart sommar och vi kommer inte hinna bygga ngt innan augusti i vilket fall.
 

nonno

Aktiv medlem
Rätt uppfattat och det är där vi står nu. Är det bättre med universell regel. Jag känner mig inte övertygad och diskuterar gärna lite till.

Sen som info, det är snart sommar och vi kommer inte hinna bygga ngt innan augusti i vilket fall.
Har ni sommar i Sthlm fortfarande?
/Nonno
 
ANNONS