Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tar ni betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tweedy

Aktiv medlem
När det gäller bröllop, tar ju de flesta ut en bokningsavgift/handpenning, hur mycket handpenning tar ni ut?

När det gäller resterande betalning av bröllop hur gör ni med det? efter bröllopet eller före??
 

Minita

Aktiv medlem
Jag tar 25% i bokningsavgift. Dock lägst 500.- (vilket det aldrig blir) Resten faktureras när brudparet har haft urvals CD:n "ett tag" och börjat diskuterat efterbeställningar osv. Jag kör med 10 dagar netto och hittills har det fungerat hur bra som helst.
 

Idali

Aktiv medlem
Jag tar ut 10% i bokningsavgift och skickar fakturan på resterande belopp när kunden väl fått hem sina valda bilder. Problemet kan dock vara att det kan ta väldigt lång tid att få in betalningen om kunden har svårt att bestämma sig för vilka bilder som önskas, vilket för mig bara hänt en gång. Tycker att 30 dagar mot privatperson men 10-20 dagars betalning mot företag är bra.
 

Tweedy

Aktiv medlem
Här ser man vad alla gör olika.

Jag har hittils kört bokningsavgift på 2000 för alla paket samt att resterande belopp faktureras dagarna efter bröllopet.

Sedan om de vill ha efterbeställningar skickar jag faktura då på det.

kul o se hur ni andra gör
 
ANNONS