Annons

Skapa svett på lådsas

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonaldi

Medlem
Jag har glömt hur jag gjorde!

Jag använde en "olja" som jag köpte på Apoteket för att smörja in ett ansikte för att sedan spreja vatten på det. Detta gav riktigt realistiska svettpärlor.

Vad var det för "olja" som jag köpte? Någonting säger mig något med "butan..." men jag vet inte.

Kan någon hjälpa?

/ Jonas
 

Bombus

Aktiv medlem
Någonting säger mig något med "butan..." men jag vet inte.

Kan någon hjälpa?

/ Jonas
Butan rimmar på Natusan. Du använde säkert en sk babyolja (vilket Natusan tillverkar). Jag rekommenderar dig att använda apotekets babyolja

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=239924

som är vegetabilisk till skillnad från många andra som är petroleumbaserade (inte så trevligt att smörja in sig med resterna från bensintillverkning).

/Johan
 

RDL

Aktiv medlem
Lika löser lika, som vetenskapsmännen och kockarna säger.

Alltså löser inte vatten fett. Häll ett par droppar olja i ett glas vatten så ser du effekten.

Ett tips kan vara att låta oljan på huden sjunka in 10-15 minuter och kanske torka av det tjockaste lagret innan du sprutar på vatten. Men det är ju beroende på typ av olja och hur du vill att högdagrarna ska se ut på huden. Lycka till!
 

connywa

Medlem
Glycerol (samma som glycerin) finns att köpa på apoteket. Blanda med mellan 1/2 till 2/3 delar vatten. Skaka och spraya med vanlig blomspruta.

Kanske är självklart men akta ögonen, då det kan irritera.

Har även hört att en droppe med grön karamellfärg ska göra att kameran plockar upp dem bättre. Men har inte testat själv.

Du kan också smörja in med hudkräm som är vattenavstötande om du vill ha extrem effekt. (Solkräm som är vattenresistent fungrerar, men se till att den inte ger konstig färg.)

// Conny
 

Jonaldi

Medlem
Glycerol (samma som glycerin) finns att köpa på apoteket. Blanda med mellan 1/2 till 2/3 delar vatten. Skaka och spraya med vanlig blomspruta.

Kanske är självklart men akta ögonen, då det kan irritera.

Har även hört att en droppe med grön karamellfärg ska göra att kameran plockar upp dem bättre. Men har inte testat själv.

Du kan också smörja in med hudkräm som är vattenavstötande om du vill ha extrem effekt. (Solkräm som är vattenresistent fungrerar, men se till att den inte ger konstig färg.)

// Conny
Glycerol. Det var det jag använde i bilden ovan. Tack för det!
 

Elisefoto

Ny medlem
Jag har glömt hur jag gjorde!

Jag använde en "olja" som jag köpte på Apoteket för att smörja in ett ansikte för att sedan spreja vatten på det. Detta gav riktigt realistiska svettpärlor.

Vad var det för "olja" som jag köpte? Någonting säger mig något med "butan..." men jag vet inte.

Kan någon hjälpa?

/ Jonas

Jag hade samma problem med att fota en tjej som springer och svettas mycket i ansiktet. Vattendropparna rann ner och torkade. Vi fick ha en pers som sprang med sprayflaskan bredvid och ett skydd för objektivet.
 
ANNONS