Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kiwawa

Aktiv medlem
Maverick skrev:
Nja, det började med att Tammy hävdade att lagen stärktes för att skydda mot fotografer. Vilket den så vitt jag vet inte gjorde.

Kopplingarna till prostitution och annat kan inte annat beskrivas än som just överdrifter. Det finns inga belägg för att modellende i någon större omfattning skulle leda till de skräckscenarion hon målar upp.

Med andra ord blir länken till denna artikel i en tidning ovidkommande då den beskriver ett särfall och inte ett generellt problem.

/Maverick
"Lagen som b la ska ge ett bättre skydd för tjejer som utnyttjas till exempel av oseriösa fotografer??"

Är det den raden du menar?
Ser du ett "b la" och ett "till exempel"
Försök att läsa vad det står!!!

"Det finns inga belägg för att modellende i någon större omfattning skulle leda till de skräckscenarion hon målar upp."

I någon större omfattning???????
Vad fan innebär det???
Händer det en gång är det väl åt helvete,ett skräckcenario för den som drabbas.
Egoism och cynism genomsyrar ett flertal
av er pojkar här.
 

Tammy

Aktiv medlem
Mattsen skrev:
För att bemöta din första mening, du får mig inte att må illa Tammy, du får åmig att spy rätt ut.

Detta här var den värsta rappakalja jag har läst sedan jag blev medlem på fotosidan, och det var ett par år sedan...

"Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer"

"De hamnar i prostitiution, drogmissbruk och i famnen hos slemmiga agenter"

Alltså egentligen behöver jag inte ställa några frågor eller ens lägga tid på att bemöta din alla dina överdrifter, påståenden, antaganden som du försöker framstå som "så här är det".

Vilken individ som helst med ett minimi av förstånd kan väl knappast göra annat än att "rygga" när de läser det. Du är sååå längt från sanningen som man näppeligen kan komma. Du bygger upp en hel värld av undergång för tjejer som gillar att "vika ut sig", ja eller kanske inte ens det, tjejer som försöker bli modeller eller som 99,99% , en kul grej. Du försöker göra en höna av en fjäder och har antagligen aldrig ens varit närmare en tjej som har prövat på detta än att tittat på bilder i FHM, Moore mm och läst Expressen.

Nog för att jag har hört grova överdrifter från feminisitiskt håll tidigare, med ditt inlägg får ju tom det numera klassiska "Män är djur" att framstå som rena diplomatin jfrt med vad du skriver. Jag har ibland haft svårt att ta en del debattörer här på allvar och orkat fortsätta diskutera, men efter att ha läst detta tar jag tillbaks allt...

Hela ditt inlägg kan ses som parodi på det vi diskuterar här. Men du personifierar också den mest frånstötande hos radikalfeminsimen och vad värre är, du gör alla de feminister som kämpar för självklar rättvisa och mål för kvinnor på andra plan en stor björntjänst med att skriva så här.

Genom att skriva utan sans, anklaga, överdriva och förfalska verkligheten späder du på det förakt många känner för just ordet feminist.

De enda som vinner på att du skriver som du gör i detta inlägg är dem du anser dig kämpa emot. Du ger alla vatten på kvarnen som ser feminister som osakliga, extrema och manshatare.

Men det är klart, du är väl inte feminist Tammy...
Mats, hur vore det om du tog och läste vad jag skrev istället för att suga åt dig på ett personligt vis som en igel?

Jag skrev inte " Sexlag för att skydda tjejer från oseriösa fotografer" Jag skrev " Lagen som b la ska ge ett bättre skydd för tjejer som utnyttjas till exempel av oseriösa fotografer....


Det är en ganska så stor skillnad Mats..

Du skriver att det är rappakalja och att jag bygger upp en värld av undergång för tjejer som vill vika ut sig.....och antagligen aldrig ens varit närmare en tjej som har prövat på detta än att tittat på bilder i FHM, Moore mm och läst Expressen.

Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig! Du blir vrålförbannad på mig därför att jag kritiserar något som du håller på med, å visst kan jag förstå din upprördhet, men jag kan inte förstå hur du kan påstå att det är rappakalja? :eek:) Och jag kan heller inte förstå varför du tror att jag inte varit närmare en tjej som provat på detta?

Hur står det till egentligen?


Mats, jag tänker faktiskt inte gå in på mitt liv här, eller vad jag jobbat inom eller vad jag kan tänkas ha för erfarenhet. men kanske hade du häpnat om du visste :eek:)

Du har iaf väldigt fel, så otroligt fel i dina tankar om mig :eek:)

Och eftersom du påstår att det är rappakalja det jag skriver, så måste ju alla de modeller som skrivit om sina öden ljuga?

Program som Insider som tog upp Modellvärldens smutsiga baksida, om bl.a fotografer, dom måste också då ljuga.

Ojsan, t.o.m Tidningen Kamera& Bild skrev visst om detta program, men det är nog bara rappakalja?


Du skriver till mig som om jag satt och hittade på allt, när det enda jag har skrivit är att det finns vad du än tror Mats, en ful baksida, en baksida som du inte känner till , men som många andra känner till, och det borde ligga i ditt stora intresse som sådan modell att sätta stopp för dom istället för att påstå att det jag skriver är rappakalja.


Den finns en positiv sida också, en del kanske får sin dröm att gå i uppfyllelse, men för det flesta som söker denna dröm, så går den tyvärr inte i upplevelse, och är det då inte rätt att man informerar unga tjejer, är det inte rätt att vi tar ett ansvar??

Hur många unga tjejer tror du inte drömmer om att få bli modell? Fråga agenturer, fråga hur många mail det dröser in varje dag...

Hur tror du en nybörjarmodell ska lära sig hur allt fungerar? Hon måste kanske hitta en seriös modell som är beredd att fota TFP, man byter tjänster utan att blanda in pengar i smeten...? Hur många ggr tror du det går bra för? tror du det är så seriöst alltid?


Om du tror att det är på det viset, så lever du i en fantasibubbla, så kalla inte det jag skriver rappakalja! det finns faktiskt en skrämmande baksida, och tyvärr är det inte 99,9 % av alla dessa modelltjejer som får uppleva det dom trodde sig få göra.

Och om så bara en skulle råkat ut för det, så hade det vart en tragedi, men nu är det inte en enda person vi talar om, även om du vill få det till det och då du skriver att jag överdriver.

Och kalla mig för vad du än vill, det bekommer mig inte det minsta..

Jag har varit där, jag har sett det Mats!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS