Annons

Nya powershot G9

Produkter
(logga in för att koppla)

Wil

Medlem
Är det någon som hört något om när leveranserna ska komma in? Denna veckan har ju sagts innan - är det försenat??
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Christer1 skrev:
Bussmicke, varför är du intresserad? Har tittat på testen ovan. Du har ju fortfarande en bättre kamera i din LX2.
Min engelska är inte bra så jag fattar inte så mycket av texten.

Det enda jag inte är nöjd med på LX2 är hur den beter sig på vintern med röda färger, röda färgerna kan bli helt fel.

Varför skulle LX2 vara bättre än G9?
 

Majo75

Aktiv medlem
Är det någon som vet hur länge man ska behöva vänta på Canon G9? Beställde för dryt en vecka sedan?
... Och är det någon som vet hur det funkar med undervattenshuset till denna kamera, finns det möjligheter för extern blixt?
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Majo75 skrev:
Är det någon som vet hur länge man ska behöva vänta på Canon G9? Beställde för dryt en vecka sedan?
... Och är det någon som vet hur det funkar med undervattenshuset till denna kamera, finns det möjligheter för extern blixt?
Ett fåtal är levererade.

Jag beställde min den 23 augusti.
Var inne och kikade på Media Markt i Jönköping i går, dom hade sålt sitt enda ex. för i mitt tycke ett överpris, ca: 500:- mer än övriga som ligger på 4800:- ungefär.
 

Wil

Medlem
Enligt Cyberphoto ska den börja levereras i nästa vecka...men det har dom sagt i tre veckor...

Dessutom är förmodligen alla som kommer in då beställda...
 

elmqvist

Aktiv medlem
Jag klämde på en G9 för någon vecka sedan och upplevde att det tog ca 3 sekunder för en RAW fil att skrivas till kortet och vara redo för en ny.
 

NiklasÖ

Aktiv medlem
elmqvist skrev:
Jag klämde på en G9 för någon vecka sedan och upplevde att det tog ca 3 sekunder för en RAW fil att skrivas till kortet och vara redo för en ny.
Seriebildstagning eller single shot? 3sek. är lång tid och i så fall långsammare (vid singel shot) än G6:an! Stämmer verkligen detta? G9:an borde man väl ha kraftigt förbättrat mot en så relativt gammal modell som G6:an? DIGIC III i G9:an eller? Vilket i så fall skall jämföras med DIGIC i G6:an!

Mvh!
// Niklas
 

elmqvist

Aktiv medlem
gå in i en affär och prova själv, jag tyckte det var drägligt att använda, känndes som den vara färdig ungeför samtidigt som preview bilden försvann.
 

NiklasÖ

Aktiv medlem
elmqvist skrev:
gå in i en affär och prova själv, jag tyckte det var drägligt att använda, känndes som den vara färdig ungeför samtidigt som preview bilden försvann.
Mitt inlägg var inte syftat till att ifrågasätta din trovärdighet utan mer konstatera att om det tar 3 sekunder, vilket det säkert gör...du har ju prövat, jag har det inte, så ÄR G9:an långsammare än G6:an i det avseendet oavsett om det kan uppfattas som vara fullt tillräckligt eller ej! Det är ju Canon som konstruerat kameran!

No hard feelings!?

Mvh!
// Niklas
 

PMD

Aktiv medlem
G9 har nästan dubbelt så många pixlar som G6, så det är inte orimligt att den är lite långsammare på att spara RAW-filer även om den har en snabbare processor.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Är det ingen här mer än jag som fått G9?
Det måste ha regnat in kameror denna vecka då jag på 2 dagar fått 3 G9-samtal.
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Bussmicke skrev:
Är det ingen här mer än jag som fått G9?
Det måste ha regnat in kameror denna vecka då jag på 2 dagar fått 3 G9-samtal.
Hämtade min igår hos ScandinavianPhoto.
Gillar funktionen att kunna få fram linjerna för tredelningsregeln i displayen, inte för att jag behöver dom för kompositionen men linjerna är bra när man vill räta upp bilden.
Nu vill jag bara att CaptureOne uppdaterar sin mjukvara så jag kan framkalla råfilerna där.
/Hasse
 

Curt L

Aktiv medlem
Hämtade min på Kungsholms Foto i Ängelholm i måndags. Som vanligt bra pris där! Tycker framförallt bildkvaliteten på låg-ISO förbättrats markant sedan G7.
 

DD88

Medlem
Har fått hem min idag från kameraexperten.se, hade lite tur då de fick in fler än väntat.

Helnöjd med kameran hittils, väntar bara på att få hem mitt vidvinkelobjektiv.
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
DD88 skrev:
Har fått hem min idag från kameraexperten.se, hade lite tur då de fick in fler än väntat.

Helnöjd med kameran hittils, väntar bara på att få hem mitt vidvinkelobjektiv.
Adaptern från G6 passar inte på G9.
Så det blir till att handla ny adapter, IGEN!
/Hasse
 
ANNONS