Annons

Bra platser för grodlek i Stockholmsområdet?

Produkter
(logga in för att koppla)

eighteenlives

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag är väldigt sugen på att fota lite grodor nu när det är lektider. Finns det några "säkra" platser kring Stockholm?
Tyresta har väl en groddamm? Någon som varit där? Sedan minns jag från min barndom att Gullsjön i Täby höll många grodor eller paddor. Vet dock inte hur det ser ut där nu, 25 år senare...
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag är väldigt sugen på att fota lite grodor nu när det är lektider. Finns det några "säkra" platser kring Stockholm?
Tyresta har väl en groddamm? Någon som varit där? Sedan minns jag från min barndom att Gullsjön i Täby höll många grodor eller paddor. Vet dock inte hur det ser ut där nu, 25 år senare...
Hej.

Kyrksjön i Bromma. Finns till och med ett godövergångställ..

Mvh Torbjörn
 

J Tjerneng

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag är väldigt sugen på att fota lite grodor nu när det är lektider. Finns det några "säkra" platser kring Stockholm?
Tyresta har väl en groddamm? Någon som varit där? Sedan minns jag från min barndom att Gullsjön i Täby höll många grodor eller paddor. Vet dock inte hur det ser ut där nu, 25 år senare...
Magelungen (mellan Farsta och Ågesta) ska vara bra om södra sidan stan funkar. Huddinge Naturguide har säkert många bra tips också, de finns på Facebook och Huddinge kommuns hemsida.
 
ANNONS