Annons

Kritik bilbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

bradfridell

Aktiv medlem
detta va en bra tråd :). då jag älskar att fota bilar :D:D
jag bidrar med detta. ja delar 4 bilder. alla är från fotosession jag gjort åt folk.

jag ska tillägga att jag började bilfota i april i år. och har klickat en hel del sen dess.
alla bilder ja delar nu har jag efter redigerat i lightrom.

ge kritik på va du tycker ja ska bättre mig på eller liknande.

den första är från i maj 2014

den andra från i maj 2014

den tredje från i september 2014

och den fjärde från i november 2014
 

Bilagor

Affe.R

Avslutat medlemskap
detta va en bra tråd :). då jag älskar att fota bilar :D:D
jag bidrar med detta. ja delar 4 bilder. alla är från fotosession jag gjort åt folk.

jag ska tillägga att jag började bilfota i april i år. och har klickat en hel del sen dess.
alla bilder ja delar nu har jag efter redigerat i lightrom.

ge kritik på va du tycker ja ska bättre mig på eller liknande.

den första är från i maj 2014

den andra från i maj 2014

den tredje från i september 2014

och den fjärde från i november 2014
Dom två översta så skulle jag valt en mindre plåttrig renare bakgrund bakgrund för bilen "försvinner" för ögat och vad jag menar är att ögat är nyfiket och dras gärna till intressanta små detaljer i bakgrunden istället för att betrakta bilen som är huvud motivet men grund iden med att du använde industri byggnader är bra till dom två bilarna det ger viss attityd till bilen . Medans dom två andra bilderna är betydligt bättre bagrunds val till specielt BMWn den är klockren kanske du skulle ha vänt på bilen och utnyttjat kvälls solen bättre . Och lämpliga bakgrunder är typ denna så ser du vad jag menar i min bild dras blicken till bilen direkt . Men fortsätt i din anda för du har ändå lite blick för å fotografera bilar
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/2683473.htm?set=mp
Mvh Affe the carbuff
 

bradfridell

Aktiv medlem
Dom två översta så skulle jag valt en mindre plåttrig renare bakgrund bakgrund för bilen "försvinner" för ögat och vad jag menar är att ögat är nyfiket och dras gärna till intressanta små detaljer i bakgrunden istället för att betrakta bilen som är huvud motivet men grund iden med att du använde industri byggnader är bra till dom två bilarna det ger viss attityd till bilen . Medans dom två andra bilderna är betydligt bättre bagrunds val till specielt BMWn den är klockren kanske du skulle ha vänt på bilen och utnyttjat kvälls solen bättre . Och lämpliga bakgrunder är typ denna så ser du vad jag menar i min bild dras blicken till bilen direkt . Men fortsätt i din anda för du har ändå lite blick för å fotografera bilar
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/2683473.htm?set=mp
Mvh Affe the carbuff
tack för ditt svar. ja förstår exakt hur du menar med olika bakgrund nu.
att bmw:n är fotad mot solen att säga är för att det andra hållet fanns ingen bra bakgrund. bara massa klaffs typ
ska fota mycket i sommar o bli ännu bättre :)
 

Tokoza

Aktiv medlem
Hej på er, jag har just återupptagit fotograferingen. Nu med systemkamera istället för kompaktkamera. Bilar är mitt största intresse, och därav kommer jag nog mest att fotografera bilar. Det är inte det enklaste har jag märkt! Tänkte mest presentera mig, men all kritik är välkommen på den länkade bilden! :)

http://www1.garaget.org/gallery/images/50/49647/49647-59e6bfa597cf1848574f92293f460d14_large.jpg
För mkt ointresant i bakgrunden, dvs tänk på vad som viktigt i bilden och lär dig utesluta.
 

tumlaren

Aktiv medlem
Jag tycker om 50-60 talets USA-bilar stora bilar, brukar åka till deras träffar och fota.
Så här kommer ett bidrag från mej, tyvärr så fick jag med reflexer från bilen sidan om i kofångaren. Det är ju mycket krom på dessa bilar.
 

Bilagor

huricane4

Aktiv medlem
Jag tycker om 50-60 talets USA-bilar stora bilar, brukar åka till deras träffar och fota.
Så här kommer ett bidrag från mej, tyvärr så fick jag med reflexer från bilen sidan om i kofångaren. Det är ju mycket krom på dessa bilar.
Ja när det är så stora kromade ytor så blir det ju svårt å inte få med nått runtomkring.
Men jag stör mig isf mer på den rosa bilen jämte.
 

Hankki

Aktiv medlem
Du kunde ha zoomat in mera eller gärna använt en fullformatskamera med lagom bländare och 80-90 mm brännvidd för att blurra ut bakgrunden. Sväng bilen ett halvt varv, fortfarande hjulen nedåt :), och fotografera med solen i ryggen. Lite mer framifrån och framhjulen svängda med de fina fälgarna mot kameran.
 
ANNONS