Annons

SD-kort error HJÄLP!

Produkter
(logga in för att koppla)

tobalstudio

Ny medlem
Hej!

Jag äger ett ganska nytt SD-kort (SanDisk extreme pro 64gb 95MB/s) och den har bestämt sig för att fungera när den vill. Ibland går det och ibland vägrar den att fungera, både i kameran och i datorn.

Jag har formaterat i kameran, jag har testat andra kameror och datorer och samma problem kvarstår!

Behöver hjälp vad jag mer kan testa!

Får upp ERROR i kameran och i datorn kommer pop-up som säger att det inte gick att ansluta
 

PeterWem

Aktiv medlem
Jag har fått liv i ett som krånglat genom att formatera med SD Formatter och en överskrivning av hela kortet, men annars är väl ett nytt att föredra. Ingen garanti kvar?

Vilken kamera testar du med?
 

Spaceman Spiff

Aktiv medlem
Vad använder du kortet i för dator? Eller egentligen, är du säker på att din dators kortläsare är kompatibel med SDXC-kort?

En icke kompatibel kortläsare kan (dock inte alltid) få bilderna att försvinna eller förstöra kortet helt och hållet.

Om du är säker på din kortläsare är formatering med överskrivning det som brukar fungera bäst.
Senast i fredags hjälpte vi en kund med ett likadant kort i butiken där jag jobbar att fornatera och skriva över kortet.

Sandisk lämnar livstids garanti på sina extreme pro-kort.

/Jon
 
ANNONS