Annons

Kring 20MP

Produkter
(logga in för att koppla)

gliz68

Aktiv medlem
Letar ny kamera kring 20MP. Har en CANON EOS 550D nu som jag varit nöjd med.
Prismässigt tänker jag mig 3000-5000 med ett zoomobjektiv någonstans 20-300 mm.
Canon gillar jag men andra förslag är också välkomna.
 

Brix

Aktiv medlem
Letar ny kamera kring 20MP. Har en CANON EOS 550D nu som jag varit nöjd med.
Prismässigt tänker jag mig 3000-5000 med ett zoomobjektiv någonstans 20-300 mm.
Canon gillar jag men andra förslag är också välkomna.
Nån specifik anledning till att du vill ha just runt 20MP?

Och det blir lättare att tipsa om saker om du skriver vad du fotar.

3000-5000:- får du ju inga super-grejor för dock.

Hittade detta, bra pris på netonnet just nu:
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/kamera-och-foto/systemkamera/nikon-d3500-18-55mm-af-p-vr-70-300mm-af-p-vr/1006110.9026/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se&dclid=CJjWlKLl6uUCFRnCsgodfnkAkA
 

cardazio

Aktiv medlem
Letar ny kamera kring 20MP. Har en CANON EOS 550D nu som jag varit nöjd med.
Prismässigt tänker jag mig 3000-5000 med ett zoomobjektiv någonstans 20-300 mm.
Canon gillar jag men andra förslag är också välkomna.
Du behöver utöka din beskrivning om varför du vill byta om vi ska kunna ge bra råd. Är du hyfsat nöjd fortfarande, lägg då pengarna på bra objektiv istället om du har begränsad budget och då kanske inte på en superzoom som är sämsta kompromissen man kan köpa. En systemkamera är byggd så du kan byta mellan objektiv av bra kvalitet.

Vill du ha allt i ett utan att byta objektiv finns sådana kameror tex kompaktkameror (eller kanske din mobil) eller tex Nikon p900 (större omfång) mm
 

gliz68

Aktiv medlem
Nån specifik anledning till att du vill ha just runt 20MP?

Och det blir lättare att tipsa om saker om du skriver vad du fotar.

3000-5000:- får du ju inga super-grejor för dock.

Hittade detta, bra pris på netonnet just nu:
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/kamera-och-foto/systemkamera/nikon-d3500-18-55mm-af-p-vr-70-300mm-af-p-vr/1006110.9026/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se&dclid=CJjWlKLl6uUCFRnCsgodfnkAkA
Har en del kringutrustning till den 550D jag har och tänker sälja allt i ett paket.
Ingen speciell anledning till det mer än att jag inte använder alla pinaler så tanken är att uppgradera lite men samtidigt ha mindre pinaler.
 

apersson850

Aktiv medlem
Modellerna 700D och 750D grenslar 20 megapixel.
De finns inte längre som nya, men det finns någon begagnad till salu här, inom din budget.
 

Der Steppenwolf

Aktiv medlem
Har en del kringutrustning till den 550D jag har och tänker sälja allt i ett paket.
Ingen speciell anledning till det mer än att jag inte använder alla pinaler så tanken är att uppgradera lite men samtidigt ha mindre pinaler.
Gissar att "pinaler" betyder funktioner i vissa delar av Sverige (?). Hursomhelst, så du vill ha en kamera med mindre funktioner men som har högre megapixel än din nuvarande kamera ?
Din 550D har 18Mpix, 20 kommer ge dig ingen alls förbättring. Satsa på en objektiv istället.
Låter lite faktiskt som att du uppgraderar mer för uppgraderingens skull än för att du saknar nåt idag.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Tillbehör

Gissar att "pinaler" betyder funktioner i vissa delar av Sverige (?). Hursomhelst, så du vill ha en kamera med mindre funktioner men som har högre megapixel än din nuvarande kamera ?
Din 550D har 18Mpix, 20 kommer ge dig ingen alls förbättring. Satsa på en objektiv istället.
Låter lite faktiskt som att du uppgraderar mer för uppgraderingens skull än för att du saknar nåt idag.
Pinaler betyder saker/tillbehör i vissa delar av landet.
 

gliz68

Aktiv medlem
Tror det är lättare att du anger budget i SEK än i MP/upplösning, men OK. 😀

Var ca. 5 papp ett absolut max du kunde tänka dig för ett kamerahus, eller kan du sträcka dig ytterligare något uppåt?
Nja 5 är väl den egentliga gränsen men det går nog att töja på det lite genom att försaka något annat.
 
ANNONS