Annons

En fototidning till!!

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Tidningen har inte blivit ett dugg sämre med Göran vid rodret ;-)

Hade tänkt skriva en drapa om kameratillverkares dåliga fantasi när det gäller att namnge sina kameror, på senaste omslaget finns en Z1 från Fuji... o så tänkte jag förstås jämföra det med digitalfototidningarnas brist på fantasi vad gäller namnet på publikationen.

Då upptäcker jag att Göran e ledig o på bordet dansar en annan bekant råtta. Den råttan passar på att tillkännage att (Allt om) DIGITALFOTO byter namn!!

Den kommer att heta Kamera & Bild, undrar om de andra följer efter...
 

gors

Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Då upptäcker jag att Göran e ledig o på bordet dansar en annan bekant råtta. Den råttan passar på att tillkännage att (Allt om) DIGITALFOTO byter namn!!
Man lämnar redaktionen ett par veckor, och se vad som händer...

;-)
 

KGS

Aktiv medlem
Palatsrevolution!

Men det gör detsamma sålänge bladet e bra o nu har jag jämförelsematerial igen eftersom nån nasare lyckades lura på mej ett antal nummer av en konkurrerande blaska för nästan ingenting o en premie på köpet...

Fortsätt så!
 

Canonliza

Aktiv medlem
Ja apropå premier..jag minns förr när man kunde få alla möjliga skojiga saker som lockade lite extra att ta prenumerationer... Nuförtiden ska man tydligen vara tillräckligt glad åt att då överhuvudtaget få tidningen regelbundet...:D

//Liza


Edit: Visst, om man vore intresserad av att prenumerera på Amelia eller Elle kan man få en raffig shoppingbag med reklamtext eller höstens hetaste läppglans...men nu råkar inte jag vilja ha dom. Jag vill ha FOTOPRYLAR!! :D
 

KGS

Aktiv medlem
Det roliga är att jag inte har en aning om vad premien är... den skickas nån vecka efter man har betalat. Tänk om det är läppglans!?
 

Skalis

Aktiv medlem
Antar att det är dags att bestämma sig för att prenumerera på nån av dessa tidningar. Det är ju dumt att köpa lösnummer hela tiden och gå miste om presenterna. :)
Tänkte själv tidigt i våras att jag skulle testa bara en av dessa tidningar, såg senare efter nån vecka att det fanns en test på en kamera som jag var intresserad av i en annan och sen blev jag nyfiken på den tredje tidningen... Nu köper jag alla tre. :)

Tycker som den amatör jag är att de skiljer sig åt en del i innehållet, eller rättare sagt i hur innehållet framförs... Hoppas att de framöver börjar nischa sig lite, men det kanske inte finns underlag för detta. Det måste vara svårt för en chefsredaktör att bestämma innehållet för det går inte att tillfredställa alla i en tidning.
Ett proffs kanske vill ha detaljer och en amatör vill ha innehållet förklarat på ett enkelt sätt. Vissa vill ha fotograferingstips, andra bilder för inspiration, tester av kameror, kringutrustning, photoshoptips, nyheter m.m.

Jag (och säkert fler med mig) har fått många bra tips, medans andra fnyser åt innehållet och tycker att det är för enkelt. Kanske vore det bra om de en dag kunde göra så att den ena tidningen riktade in sig mot den redan duktige/erfarne fotografen och en annan ser till att hjälpa nybörjaren upp på banan. Och den tredje... ja... mer reportage om andra fotografer och olika sätt att fotografera. Typ... Eller...?

/Skalis (som tycker mycket om att läsa detaljerade tester och om produktnyheter)
 

.Z.

Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Det roliga är att jag inte har en aning om vad premien är... den skickas nån vecka efter man har betalat. Tänk om det är läppglans!?
Läppglans! Perfekt som softning på UV-filtret! Använde jag med gott resultat på 80-talet...

//Larsa som tager vad han haver, eller rättare sagt vad flickvännen hade (läppglansen alltså!)...
 
ANNONS