Annons

Förslag: Valbara exempelbilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

harryett

Aktiv medlem
tjaa... Mitt förslag är inte mer komplicerat än det låter. =)

Jag tycker att det vore smidigt om man kunde välja själv vilka 4 av ens bilder som ska visas som exempel på sin profilsida.

Jag hade föredragit att kunna välja de 4 bilder som representerar mitt fotograferande bäst i stället för att mina experimentella bilder slumpas fram hur som helst.


Vad sägs om detta?
 

Makten

Aktiv medlem
Jag håller absolut med. Det är lite störande att inte själv kunna välja sitt ansikte utåt så att säga.
 

evalisen

Aktiv medlem
Men varför tycker ni så?
Det är ju bara era egna bilder.. som ni själva tagit och laddat upp här på fs.

Sorry men jag förstår inte alls.
 

Makten

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Men varför tycker ni så?
Det är ju bara era egna bilder.. som ni själva tagit och laddat upp här på fs.

Sorry men jag förstår inte alls.
Om du har en garderob full med kläder, vill du då att någon annan ska välja ut plagg helt slumpmässigt som du måste ha på dig?
 

PGHO

Aktiv medlem
Utmärkt förslag. Det bör även vara möjligt att välja fler än 4 bilder och då få en slumpad visning av dessa.
 

lazze_gurra

Aktiv medlem
Makten skrev:
Om du har en garderob full med kläder, vill du då att någon annan ska välja ut plagg helt slumpmässigt som du måste ha på dig?
"Garderoben" i detta fall måste väl ändå jämföras med alla bilder som man sparat genom tiderna, medans bilderna på profilsidan kan jämföras med ett skyltfönster som man själv väljer alster till.

*/ Lasse
 

tomasandersson

Aktiv medlem
Makten skrev:
Om du har en garderob full med kläder, vill du då att någon annan ska välja ut plagg helt slumpmässigt som du måste ha på dig?
He, he, kan det vara dags för en garderobsrensning hemma hos den gode makten...

Nej, skämt åsido. Många medlemmar lägger ju upp experimentbilder, skärpetest och annat som diskuteras i forumet bland sina egna bilder. Dessa kanske man inte vill stoltsera med direkt på sin profilsida.

Tycker det låter som ett vettigt förslag, men samtidigt inget som jag skulle gråta blod över om det inte införs.
 

evalisen

Aktiv medlem
Makten skrev:
Om du har en garderob full med kläder, vill du då att någon annan ska välja ut plagg helt slumpmässigt som du måste ha på dig?
haha
Lite knäpp liknelse, ganska så långt ifrån.... men ok. ;o))
Jag brukar rensa i min garderod och lämna till insamling sånt som jag inte längre vill ta på mej.

Om man inte vill bli presenterad (eller vad ska jag kalla det?) med sina bilder som man laddat upp här på fs, så kan man ju alltid ta bort dom.



Jag tycker det är skitbra med slumpmässiga bilder på ens sida, då när man besöker olika medlemmar flera ggr så kommer det alltid upp en ny bild som man kanske inte sett tidigare. Det är kanon!! ..tycker jag. :eek:))
 

Makten

Aktiv medlem
lazze_gurra skrev:
"Garderoben" i detta fall måste väl ändå jämföras med alla bilder som man sparat genom tiderna, medans bilderna på profilsidan kan jämföras med ett skyltfönster som man själv väljer alster till.
Jag tycker snarare att skyltfönstret är de slumpade bilderna, och till skyltfönster väljer man förstås ut saker mycket noga.

evalisen skrev:
haha
Lite knäpp liknelse, ganska så långt ifrån.... men ok. ;o))
Jag brukar rensa i min garderod och lämna till insamling sånt som jag inte längre vill ta på mej.
Jag rensade min "garderob" på FS för ett tag sedan och sparade 20 bilder. Nu har några tillkommit.

Om man inte vill bli presenterad (eller vad ska jag kalla det?) med sina bilder som man laddat upp här på fs, så kan man ju alltid ta bort dom.
Man kanske har bilder som inte är så fotografiskt intressanta, men som man har av andra anledningar, exempelvis skärpetest som Tomas nämnde.

Jag tycker det är skitbra med slumpmässiga bilder på ens sida, då när man besöker olika medlemmar flera ggr så kommer det alltid upp en ny bild som man kanske inte sett tidigare. Det är kanon!! ..tycker jag. :eek:))
Tja, varför inte kunna välja själv? Vi som inte har hundratals bilder (*host*) har inget problem med att andra inte orkar kolla på alla;-)

Ändrat: Jag skulle nog välja att visa de senast tillkomna bilderna. Då ser andra om det dykt upp något nytt utan att öppna albumet.
 

evalisen

Aktiv medlem
Makten skrev:


Ändrat: Jag skulle nog välja att visa de senast tillkomna bilderna. Då ser andra om det dykt upp något nytt utan att öppna albumet.
Jag gjorde för lääänge sedan ett litet bokmärke på min sida om mina senaste bilder, dom sista 7 dagarna (och det man kan ju söka fram precis som man vill ha det).
Bara ett exempel på att det går ju att lösa sånt själv. ;o))
 

harryett

Aktiv medlem
förslag

En rullgardinsmeny på lämpligt ställe:

|Visning av exempelbilder:
|-4 senaste
|-Manuellt
|-slumpmässigt
 

Makten

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Jag gjorde för lääänge sedan ett litet bokmärke på min sida om mina senaste bilder, dom sista 7 dagarna (och det man kan ju söka fram precis som man vill ha det).
Bara ett exempel på att det går ju att lösa sånt själv. ;o))
Jaja, jag förstår ju inte riktigt varför man ens behöver argumentera för att medlemmen själv ska kunna välja vad som ska visas.
 

Makten

Aktiv medlem
evalisen skrev:
Jag kanske får lov att tala om att jag gillar upplägget som det är idag??
Vad fint, då är det ju bara att välja samma sak om man får välja själv;-) Så kan vi andra som inte gillar det göra på ett annat sätt.
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Re: förslag

harryett skrev:
En rullgardinsmeny på lämpligt ställe:

|Visning av exempelbilder:
|-4 senaste
|-Manuellt
|-slumpmässigt
Det här tycker jag är ett mycket logiskt och jättebra förslag.
Klart ägaren ska få bestämma över sitt skyltfönster.
 

harryett

Aktiv medlem
jo men jag vet ju att de håller till i forumen också.. tycker att de borde hålla till hör också.

skickar ett mail då..
 
ANNONS