Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoutflykt i N Roslagen!!

Produkter
(logga in för att koppla)

vfx

Aktiv medlem
Jag nås på 070-204 05 06

/Johan


Ok det verkar var full grupp nu, hittils har vi följande anmälda och rätta mig om jag har fel.

Master M6
UlfBodin
vfx
törnan
tibor

Fabian?

Ulf och Tibor har jag fått mob nummer till och övriga vill jag gärna ha ifall något går snett så jag kan nå Er, Fabian Du är på reservplats då du inte är säker ännu, men skicka gärna mob nummer så kan jag nå dig om någon hoppar av sent.

Kan även sätta in en andra tur den 31/7 om det passar bättre än 24.e, säg till eller ge förslag på dag så får jag se hur jag är ledig!
 

törnan

Aktiv medlem
Jag kommer i bil från Hagsätra och har 3 platser över om någon vill åka med.
Tel 0735-051084
 

törnan

Aktiv medlem
Jag måste tyvärr avsäga mig min plats, det har kört ihop sig totalt på jobbet med sommarvikarier och sjukskrivningar så jag kan inte vara borta.

Hoppas att ni får det trevligt och många fina bilder iaf.
 

Kustbo

Aktiv medlem
OK så kan det bli har meddelat Fabian att en plats finns.

Kollade väderprognosen för Tor och den var inte munter direkt, regn och N vindar så kan bli blött, har två förslag så får Ni tycka till, antingen ändra dag till ons eller fre båda funkar för mig, eller köra som planerat och vara beredda på regnigt och sämre förhålladnen, kan även skjuta på det till helgen om det skulle vara bättre men Ni får säga hur Ni vill.

Jag är lite "yrkessskadad" efter många år på sjön så jag kör i alla väder och bara anpassar kläderna efter förhålandena man det är ju inte lika trevligt med regn som när solen skiner ute på sjön, och alla har inte utrustning för att klara heldagsregn.
 

Tibor

Aktiv medlem
Jag är ganska flexibel för helgen men torsdag är bäst. Hur ser båten ut? Finns det möjlighet att få skydd om det blir alldeles för jäkligt? Tyvärr är nog min utrustning mer tålig än vad jag (mina kläder) är... :)

Vad för skor kan man ha på båten? Fungerar det med stövlar eller måste det vara "vita" skor som inte lämnar märken?

Tibor
 

Kustbo

Aktiv medlem
Båtehar både lite tak och en ruff attkrypa ner i eller förvara saker i om det blir för blött, i skoväg funkar allt som har gummisula som inte halkar stövlar elelr skor är frittoch nj det är ingen utställningsbåt som "kräver vita sulor detta är en yrkesbåt gjord för att användas så ingen fara ;-)

Vi får se vad övriga tycker också ang dag vi tar beslut lite senare.

Så här ser den ut så vet ni vad ni ska kika efter i hamnen också.
 

Bilagor

Kustbo

Aktiv medlem
Uppdatering, nu har SMHI ändrat sig helt och säger solsken på Tor http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14783050 så det är rena snurren men det låter ju iaf bättre för våran del så jag föreslår att vi kör på det planerade datumet och att vi möts i Öregrund kl 10 så blir det lagom upplägg och Ni som har en bit att åka slipper gå upp i ottan.

Vi möts längst inne i hamnen nedanför Pizzeria Jakten som ligger mitt emot ICA , parkeringar finns i närheten.
 

Tibor

Aktiv medlem
Jag sitter tyvärr fast i Linköping. Får hoppa detta.
Bo: Om ingen tar min plats står jag naturligtvis för min del av kostnaden.
mvh, tibor
 

Kustbo

Aktiv medlem
Jepp det är rena berg och dal banan i väderprognoserna och denna http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14783050 ser ju inget vidare ut!!

Skjuta på det verkar vettigt då det inte blir varken bra eller trevligt att göra detta i regnväder, gissar att de flesta har slut på semestern efter denna vecka så att helger passar bättre, så förslag på datum från mig är Lör 7 eller 14/8 med samma upplägg om det passar Er, om inte kom med förslag.
 

Fabian_

Aktiv medlem
Jepp det är rena berg och dal banan i väderprognoserna och denna http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14783050 ser ju inget vidare ut!!

Skjuta på det verkar vettigt då det inte blir varken bra eller trevligt att göra detta i regnväder, gissar att de flesta har slut på semestern efter denna vecka så att helger passar bättre, så förslag på datum från mig är Lör 7 eller 14/8 med samma upplägg om det passar Er, om inte kom med förslag.
Tack för samtalet! :)

Lördag den 7/8 funkar fint för mig MEN. Jag kan bara följa med om det finns plats för en till. D.v.s jag + en fotograf till! :)
 

vfx

Aktiv medlem
7:e - 1 röst
14:e - 2 röster

Stämmer?
Men våra kära arrangör får nog veto, så klart ;-)

/Johan
 
ANNONS