Annons

Cashback även på tidig EOS 40D.

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Tillhör du, liksam jag, de som var "heta på gröten" för att få den nya EOS 40D snabbt? (Jag fick min 40D den 18/9.)Och nu ser att 40D finns med i den cashback som finns för vissa Canonprodukter köpta efter den 1/10. Så vi som var ivriga omfattas alltså inte av denna cashback!
Lite sniket tyckte jag och kontaktade Canon i måndags den 29/10 och fick följande svar från dem idag den 30/10:
Vi har nu tagit reda på ifall du kan få cashback eller ej för din kamera.
Det ska funka säger dom, så det du behöver göra nu är att skicka in formuläret från Canons hemsida och skicka det till Irland. Allt står på hemsidan om hur du ska gå tillväga.
Så håll till godo med de 665 kronorna i cashback!
 

Curt L

Aktiv medlem
Det var ju ett trevligt besked. Jag skickade in formuläret för min "tidiga" 40D på vinst och förlust för ett par veckor sedan. Jag får väl se om det dyker upp några pengar framöver.
 

norfolk

Aktiv medlem
Trevligt att höra. Var precis som dig lite besviken över att denna cashback inte innefattade oss som var snabba. Men då ska jag genast skicka iväg detta och hoppas på lite skatteåterbäring.
Tack för tipset.
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Det var så lite så! Du kan ju sätta in en del av "skatteåterbäringen" på mitt bankkonto!
Kontonummer meddelas på begäran!
 

falke

Aktiv medlem
Jag ville vara på den säkra sidan, så jag ringde till affären som var bussiga nog att skriva en kredit på den ursprungliga fakturan och sedan göra en ny faktura på rätt sida om gränsen.....

Gissa om jag kommer att fortsätta att gynna denna affär?
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Var inne och kollade nyss. Status för min cashback är: We have received your submission and it is being processed.
Så min cashback är på G!
 

Dockland

Avslutat medlemskap
Jag tänkte skicka in cashback request för mitt 40D hus inköpt den 7 september.

På informationssidan för Cashback står det att det gäller inköp from 1 oktober.

Hur ser jag om cashback gäller för huset?
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Hoppas du lyckas bättre än jag -
Den 27 Mars i år köpte (kort-betalade) jag mitt 400D-hus plus vidvinkelzoomen EF-S 10-22, dvs jag handlade Canon för ca 17000 spänn på ett bräde, Cashback-kampanjen då skulle gälla från 1/4. Jag snackade både med Svenska Canon och ringde också till Irland för att jag tyckte att Canon kunde vara lite generösa här, och ta med mej i Cashbacken 1400:- på mitt köp...
Men det vart tvärnobben både från Sv Canon och från Irland...
Hade jag vetat om Cashback-kampanjen hade jag ju kunnat vänta dom få dagarna med att köpa min kamera!
När man har varit 100%igt trogen Canon-kund sen mitten av 60-talet så tycker jag ju att det är rätt svagt av Canon.
Börje N
 

Dockland

Avslutat medlemskap
Canalog skrev:
Hoppas du lyckas bättre än jag -
Den 27 Mars i år köpte (kort-betalade) jag mitt 400D-hus plus vidvinkelzoomen EF-S 10-22, dvs jag handlade Canon för ca 17000 spänn på ett bräde, Cashback-kampanjen då skulle gälla från 1/4. Jag snackade både med Svenska Canon och ringde också till Irland för att jag tyckte att Canon kunde vara lite generösa här, och ta med mej i Cashbacken 1400:- på mitt köp...
Men det vart tvärnobben både från Sv Canon och från Irland...
Hade jag vetat om Cashback-kampanjen hade jag ju kunnat vänta dom få dagarna med att köpa min kamera!
När man har varit 100%igt trogen Canon-kund sen mitten av 60-talet så tycker jag ju att det är rätt svagt av Canon.
Börje N

Så det är som jag misstänkte.
Det är kört med cashback för mitt 40D hus, men jag får för blixten, det är alltid något :)
 

Dockland

Avslutat medlemskap
Saxat från deras hemsida.


"Har du frågor om Cash Back kampanjen?
Ring kampanjsupporten på telefon: 0200-890 178 mellan kl 08.00-17.00 på vardagar."

jag har ringt ett tag nu, men det tutar upptaget helatiden.
 

tumlaren

Aktiv medlem
Dockland skrev:
Nu fick jag tag på dem.

Cashback skall gälla för 40D inköpt tidigare än 1/10.
Tack ska du ha, nu slipper jag ringa och kolla tog upp detta med min butik idag och de sa att det var bara att skicka in och prova för de kunde inte tänka sig att canon inte betalade cashback bara för att man var snabb med att köpa en 40D.
Får skicka in min cashback till helgen och se om det kommer några pengar till jul.
Sven-Åke
 

Curt L

Aktiv medlem
Jag har nu fått cashbacken (935 kr) insatt på mitt konto. Jag köpte min 40D + EF 17-85 den 10 sept.
Mycket juste agerat av Canon, måste jag säga!
 

BengtNil

Aktiv medlem
Fråga ang formuläret på canons web när man väljer girering till bankkonto (i mitt fall personkonto på nordea):

Är kontonamn "personkonto"?

Vad är BIC-kod?
 

Dockland

Avslutat medlemskap
Idag kom det in runt 650 spänn för 40D huset jag köpte i mitten på september. Så visst fungerade det. Dock väntar jag på bekräftelsen på Blixten 580 EX II som jag inte hört något om alls. Det kuvertet skickade jag in vid samma tillfälle.
Men nu är det bekräftat att pengarna kommer fast kamerahuset är inköpt före den 1/10 2007.

Elogé
 
ANNONS