Annons

Bröllopp

Produkter
(logga in för att koppla)

abhaya

Medlem
Jag har fått erbjudande om att fota ett litet bröllopp med endast paret närvarande, de vill ha 10-15 bilder på cd. Jag har aldrig fotat ett bröllopp förut och jag vet inte hur mycket jag ska kunna ta betalt, om någon har ett bra förslag är jag väldans intresserad! Jag ser det lite som en kul grej så jag vill inte ta för mycket betalt men vill inte vara löjligt billig heller, vad kan vara rimligt?

Mvh/Jenny
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Vill inte blanda mig i vad du ska ta betalt, men var bara säker på att paret också ser det som "en kul grej" eller så blir de ev besvikna efteråt.
Kanske ska du ta det gratis och se det som din egen utbildning och för att bygga upp din portfolio.....
 

Happy Horse

Aktiv medlem
abhaya skrev:
Jag har fått erbjudande om att fota ett litet bröllopp med endast paret närvarande, de vill ha 10-15 bilder på cd. Jag har aldrig fotat ett bröllopp förut och jag vet inte hur mycket jag ska kunna ta betalt, om någon har ett bra förslag är jag väldans intresserad! Jag ser det lite som en kul grej så jag vill inte ta för mycket betalt men vill inte vara löjligt billig heller, vad kan vara rimligt?

Mvh/Jenny
Som Mats skriver, ha minst samma ambitionsnivå som kunden. Att fota bröllop mest som en kul grej ger sällan bäst bilder. Bröllopsbilder är viktiga!
Jag hade tagit ca 3000kr för det jobbet.

Lycka till!
//
Nina
 

abhaya

Medlem
Det är klart att jag ser det som ett seriöst fotojobb och menar med "en kul grej" att det är just vad det är, kul att prova en ny grej, men att jag inte gjort det förr. Det var paret som kontaktade mig genom fotosidan och har kollat in mina bilder och jag har inga bröllopsbilder där, jag antog att de vet att jag inte fotat bröllop förr. Ska jag tala om för dem att det blir min första gång?

Mvh/Jenny
 

Happy Horse

Aktiv medlem
Hej jenny.
Ja, du måste säga att du inte har fotograferat bröllop förut. Om kunden tycker att det är OK så är det bara att köra.
Lycka till!
//
Nina
 
ANNONS