Annons

Hjälp med ett beslut! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Davz00r

Aktiv medlem
Tjenare, har en Canon eos 400D men nu när jag fått reda på att det kommer en 450D innom kort så har jag börat fundera på om jag ska skaffa den istället. Jag har kollat runt lite och det verkar som jag kan få 5000 för min 400D + kitobjektivet och ett 2gb minneskort.

Frågan jag har till er:
Ska jag sälja mitt 400D Kit för 5000 kronor och sedan köpa en 450D när den kommer?

eller

Ska jag satsa på ett ordentligt objektiv till min 400D, det är ju trots allt inte så stor skillnad på dem?

Är det värt att satsa på en 450D? Kanske ska jag satsa på en lite mer avancerad kamera direkt, typ 40D?

Berätta vad ni tycker!
 

Zotamedu

Aktiv medlem
Att uppdatera inom instegsklassen tycker jag känns lite meningslöst om du inte verkligen verkligen behöver live view. Jag skulle satsat på ett roligt objektiv istället.
 

atotowi

Aktiv medlem
OM det är nåt du verkligen saknar på din 400D jmf med 450D så kan det vara idé.


Annars är ett nytt/bäöttre objektiv nästan alltid att rekommendera om man inte ska byta upp till ett hus i ett annat segment.
 

Davz00r

Aktiv medlem
Okej, Liveview och mer pixlar är egentligen inget som jag behöver så jättemycket. Skärmen har ju redan bra storlek + att jag förlorar 1900 om jag säljer kameran.

Kan du rekommendera något bra objektiv, har tittat på ett:

Sigma 55-200mm F4-5,6 DC Canon för 1300
 

contender

Aktiv medlem
Nej, är det ett billigt tele du är ute efter så köp Canons nya 55-250 med IS för ~3000kr. Eller ett begagnat 70-200/4L
 
ANNONS