Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dokumentär krigsfotografer TV8

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Typiskt att man är i skolan. Man kanske får skolka...
Går den i repris någon mer gång?
 

dJb

Aktiv medlem
Intressant dokumentär! Det är lite med en skräckblandad fascination man ser på deras jobb.. Tror dock många tar skada av det psykiskt. Att ofta befinna sig i stressande konfliktsituationer och se och uppleva det värsta eländet tar säkert ut sin rätt.. Undrar förresten hur många riktigt bra bilder som tagits av pårökta eller cognacsberusade fotografer genom historien..
 

RG

Avslutat medlemskap
Såg någon annan dokumentär om journalister i palestina. Det verkade inte vara så kul att ha ett 1000-tal judar som hatar dig och vars hobby är att öva målskytte på journalisterna med gummikulor. Fast kanske hellre det än att folk skjuter skarpt mot en.

Får man skjuta fotografer enligt geneve konventionen?
 

Gurra G

Aktiv medlem
icke stridande ska väl skyddas enligt genevekonventionen

fast befinner man sig frivilligt vid fronten kanske man får skylla sig själv till viss del
 

RG

Avslutat medlemskap
Men det på röda korset ha jag kollat på men var det verkligen alla paragrefer?
Error blir det på översta länken.
 

RG

Avslutat medlemskap
PeterWem skrev:
I krig finns inga lagar. Kalla någon terrorist så slipper du undan alla mänskliga rättigheter på ett kick.
Tror jag skulle åka dit om jag sprängde svt även fast jag sa att det endast fann terrorister där.
 

avslutad130422

Avslutat medlemskap
Där får man för att man sällan tittar på TV, hoppas dem visar den i repris igen. Såg verkligen intressant ut!
 
ANNONS