Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zerene stackerbild - kan det sparas som vanlig JPEG

Produkter
(logga in för att koppla)

torlju

Aktiv medlem
Har inte kunskap om hur det färdiga projektet ska hanteras. Det sparas men som en Zerene stackerfil och när jag öppnar den kommer hela projetet fram igen. Jag vill ju bara få fram en bild med snyggt , bra skärpedjup helst som en jpeg som jag kan lägga in på Fotosidan för bedömning. Hur går jag tillväga?????????????
 

Åland

Aktiv medlem
Hej!

Jag har inte prövat programmet men det ser ut som om du måste spara ditt arbete när det är klart.

Getting started with Zerene Stacker is easy:

Start the program.
Add source images to the list of Input Files. You can do this either with drag-and-drop from Windows Explorer or the Macintosh Finder, or with File > Add File(s) in the Zerene Stacker menus.
Make a stacked image with Stack > Align & Stack All (PMax).
Save the result with File > Save Output Image.

Jag antar att du prövat det... men om inte så gör det.

//Johan
 

torlju

Aktiv medlem
Tack Johan, missade den.

Hej!

Jag har inte prövat programmet men det ser ut som om du måste spara ditt arbete när det är klart.

Getting started with Zerene Stacker is easy:

Start the program.
Add source images to the list of Input Files. You can do this either with drag-and-drop from Windows Explorer or the Macintosh Finder, or with File > Add File(s) in the Zerene Stacker menus.
Make a stacked image with Stack > Align & Stack All (PMax).
Save the result with File > Save Output Image.

Jag antar att du prövat det... men om inte så gör det.

//Johan
Letade efter save as som jag brukar göra i de programm jag vanligtvis använder.
Torsten
 

iBoat

Aktiv medlem
Zerene är det bästa stackerprogram jag har testat och gör du som beskrevs ovan får du ut en Jpeg.
Själva projektet kan ju också behöva sparas ifall man vill modifiera något. När bilden är klar är det dock "Save output image" som gäller. Här är en bild som är stackad i Zerene men även stichad: http://www.prepix.se/stacking/Test2_PS.html
 

torlju

Aktiv medlem
Snyggt bearbetat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har nu fått till en första bild med trialversionen. Trettio dagar går fort när man är upptagen med det dagliga arbetet så ett inköp måste ske - vad kostar programmet? Har inte sett något pris under nedladdningen av den fria 30 dagarstesten. Det är ju synd att Elements har panorama support enbart.
Torsten
 

iBoat

Aktiv medlem
Har nu fått till en första bild med trialversionen. Trettio dagar går fort när man är upptagen med det dagliga arbetet så ett inköp måste ske - vad kostar programmet? Har inte sett något pris under nedladdningen av den fria 30 dagarstesten. Det är ju synd att Elements har panorama support enbart.
Torsten
Minns inte vad det kostade. Kanske helt fel, men jag har för mig att det var runt 800 kr.
Är du säker på att Elements inte har det? I Photoshop ser det ut så här (ligger under Edit och Auto Blend Layers)
 

Bilagor

ANNONS