Annons

Köpa i Usa lr Sverige lr var?

Produkter
(logga in för att koppla)

ArtbyRyman

Aktiv medlem
Kollar lite....Har någon tips, varianter osv....för att slippa dessa enorma prisskillnader.

Det skiljer över 40000kr på Cyberphoto o B&H på det jag önskar.


Nikon e märket.
 

j2^

Aktiv medlem
Skiljer det verkligen så mycket när du tagit hänsyn till tull/moms till Sverige?
 

fredrikb81

Aktiv medlem
Prisskillnaderna blir betydligt mindre när du tänker på 25% och tull (som du utan tvekan kommer att få betala om du beställer från B&H. Du kan ju dock åka dit och köpa, men det är fortfarande inte tillåtet och det är inte säkert att du får garanti på grejerna här hemma (vet dock inte om hur det är med Nikon där).

Brukar kunna vara en rejäl prisskillnad även om man beställer inom EU (t ex cameranu.nl) och då slipper du momsa/tulla. Oftast har dessutom kameratillverkarna "Europagaranti" så du kan få verkstaden här hemma att ta hand om reparationen.
 

Björkhult

Aktiv medlem
Kollar lite....Har någon tips, varianter osv....för att slippa dessa enorma prisskillnader.

Det skiljer över 40000kr på Cyberphoto o B&H på det jag önskar.


Nikon e märket.
Hej. Jag var i Shanghai för några veckor sedan. Där hittade jag 3 MYCKET stora fotovaruhus, bestående av ett stort antal småbutiker. Mest Canon och Nikon givetvis, men även Pentax, Sony, Leica, Hasselblad m.m. Priserna var ca 50-60 % av motsvarande svenska priser, det gick dessutom att pruta en del på dessa priser. Huanlong Camera market ligger snett till vänster framför järnvägsstationen. De 2 andra ligger intill korsningen Xietu Lu och Luban Lu (Lu= väg/gata). Kolla på Googlemaps så ser du korsningen. Metrostationen heter också Luban Lu. Kolla i mina Shanghai-mappar så ser du några bilder därifrån. Finns hur mycket som helst att fota där, skyskrapor, gamla hus, tempel, marknader, allt......Handlar du mycket så är resan betald.
I Peking finns åtminstone ett liknande fotovarus (Wu Ke Song area)
OBS! Det går inte att handla med utländska (icke-kinesiska kreditkort) Ta med CNY till fotoshoppingen.
Åker snart tillbaka till Peking och Shanghai igen för 3 veckors jobb. Och ska givetvis handla fotoprylar billigt igen ;-)

Mvh Pär
 

ArtbyRyman

Aktiv medlem
Aha...tack, tack!

(slutar säkert som vanligt för mig med beställning från tyskland men men info kan man inte få för mycket av......)
 

Danne B

Aktiv medlem
Ibland kan man göra en del fynd i USA, men man måste räkna med moms, tull och frakt i priset också.

Själv har jag köpt mycket båtprylar därifrån och på de dyrare grejerna har jag kommit undan med 50% ungefär, mot de svenska priserna.
 
ANNONS