Annons

Vilken bild är du mest nöjd med?

Produkter
(logga in för att koppla)

phool

Aktiv medlem
Tänkte göra en tråd där ni om ni vill och har lust vill visa den bilden som är den som är ni är mest nöjd med och anser att det är ert bästa, säkerligen så går det inte att svara på en sån fråga, men det kan vara roligt att se hur olika fotografer värdesätter sina egna bilder, det är inte alls säkert att den man själv tycker är bäst i sin egen serie är bäst i en annans ögon. Hur som helst, ni förstår säkert vad jag menar, vilken bild står er kärast? Tänkte att detta kan vara roligt för det säger en liten del om fotografen i fråga. Ni har säkert många som är riktigt bra som skulle kunnas anses vara ert bästa, men om ni måste välja en? Här kommer mitt bidrag i alla fall, kanske en supertråkig bild för många, men jag gillar den skarpt. http://obj.fotosidan.se/obj/photo/8e/8e588c1c1a955fae85fdea1a571a451b.jpg
 
Senast ändrad:

Fredrik183

Aktiv medlem
Här är mitt bidrag :) Bilden är speciell för mig på många sätt. Dels representerar den frukten av ett tålmodigt arbete fram mot att ta bilden, dels är den resultatet av min samlade erfarenhet av bildbehandling och dels hade jag förmånen att få det objektiv som behövdes i julklapp :) Det var en mycket fin julklapp. Läs gärna kommentarerna till bilden för lite mer bakgrundsinfo till varför den är speciell för mig: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2484920.htm

Edit: Kan ju också sägas att den kameravridare som använts byggde jag som ett gör det själv-projekt, bla för att kunna ta just en sådan här bild.

Det enda som egentligen återstår att förfina jämfört med min ursprungliga bildidé är vintergatans spegling i vattnet. Om man studerar bilden ser man att det låga diset täckte i stort sett hela den del av himlen som speglar sig i vattnet. Någon gång önskar jag att vara där under helt klara förhållanden, så att jag också får med en tydligare spegling av själva vintergatan. Men det gör ju att det finns anledning att återkomma till motivet :)
 
Senast ändrad:

LeifKlasson

Aktiv medlem
Kanske denna:
http://www.fotosidan.se/gallerifs/viewpic.htm?ID=532077&set=gfs&_referer=/gallerifs/index.htm?authorID=77021
Det är mina barn på bilden vilket gör att den är extra speciell för mig men jag har förstått att även andra uppskattar den.
Kanon, kul id'e o snyggt genomförd.

Tycke denna ligger mig varmt om hjärtat, både för mina egna upplevelser, samt för resultat.

På den gamla, nåja, analoga tiden, backade jag ibland rullarna för att samla olika motiv på dem. Hade varit i mina föräldrars trädgård o kört hårt med lite underexponering samt POL filter för att maxa färgerna på blommorna. Efter detta, backat filmen som sagt, lagt den i hyllan o glömde skriva att den var ej ny...

Reste ner till Holland, en kväll på vägen är det en underbar solnedgång, stannar bilen o tar den...

När filmen kommer hem efter framkallning förstår jag inget först, självklart blev de flesta bilderna förstörda, men just denna satt, har alltså inte skapat den med flit!
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=2171343

Sitter i vardagsrummet som canvas...

/Leif
 

Grimmer

Aktiv medlem
Här är mitt bidrag. Jag är nöjd med bilden därför att jag lyckades med att kombinera två vanliga blixtar + en med polariserat ljus och få till myran med perspektiv och allt. Det var ett himla pyssel innan jag fick till det, tog över timmen innan jag var klar.
Dukat långbord
 

HannesNikon

Aktiv medlem
Här är mitt bidrag. Jag är nöjd med bilden därför att jag lyckades med att kombinera två vanliga blixtar + en med polariserat ljus och få till myran med perspektiv och allt. Det var ett himla pyssel innan jag fick till det, tog över timmen innan jag var klar.
Dukat långbord
Finaste macrobilden jag någonsin har sett! Jag har sett otaliga bilder på spindlar och annat men din bild slår alla! Bokehn, färgerna och detaljerna gör bilden till en riktig vinnare!

Jag har nog inte tagit någon bild som jag är nöjd med, än. Men vissa dagar gillar jag den här
Andra dagar den här.


MEN jag väntar som sagt fortfarande på min drömbild :) återkommer när jag har tagit den!

/Hannes
 
Senast ändrad:

Olle

Aktiv medlem
Finns flera bilder som jag mest nöjd med, men de jag värderar mest är där jag fångat ett tillfälle med barnen.
Av den bilden kan man ju inte bli annat än glad själv när man ser.

Den av mina egna bilder jag har varit mest nöjd med är nog den allra första bild jag tog. Jag var nio år, tror jag, och hade fått följa med min mormor för att se kung Gustav VI Adolf när han besökte Gävle museum på sin Eriksgata. Jag hade lånat min mammas lådkamera och tog en bild på kungen när han gick med långa kliv från limosinen till museets entre.

Jag var mycket stolt över den bilden. Alla kunde se att det verkligen var kungen på bilden och jag visade den gärna för mina kompisar. Tyvärr försvann den efter några år och min mamma sparade aldrig på negativen av nån anledning. Så även om jag hade haft en skanner så hade jag tyvärr inte kunnat visa den här.

Olle
 

Martin F

Aktiv medlem
Tycker inte alls den är tråkig. Tvärtom! Det korta skärpedjupet tillsammans med kompositionen och vattnets nästan magiska färg gör att jag inte kan sluta titta på bilden. Brännvidd? 50mm @ f/1.4?

Angående min egen bild som jag är mest nöjd med... shit vad svårt! Hade varit svårt om du så hade frågat efter vilka 20 bilder jag är mest nöjd med :)

Får nog just idag ändå rösta på denna. Ljuset var så speciellt och tajmade perfekt med den kväll jag hade tid att åka ut och fota. Dessutom den enda bild jag hittills lyckats få med i Galleri FS:

http://www.fotosidan.se/gallerifs/viewpic.htm?ID=533032&set=gfs&_referer=/gallerifs/index.htm?authorID=20614

Tänkte göra en tråd där ni om ni vill och har lust vill visa den bilden som är den som är ni är mest nöjd med och anser att det är ert bästa, säkerligen så går det inte att svara på en sån fråga, men det kan vara roligt att se hur olika fotografer värdesätter sina egna bilder, det är inte alls säkert att den man själv tycker är bäst i sin egen serie är bäst i en annans ögon. Hur som helst, ni förstår säkert vad jag menar, vilken bild står er kärast? Tänkte att detta kan vara roligt för det säger en liten del om fotografen i fråga. Ni har säkert många som är riktigt bra som skulle kunnas anses vara ert bästa, men om ni måste välja en? Här kommer mitt bidrag i alla fall, kanske en supertråkig bild för många, men jag gillar den skarpt. http://obj.fotosidan.se/obj/photo/8e/8e588c1c1a955fae85fdea1a571a451b.jpg
 
ANNONS