Annons

Fågelintresserade kring Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Peterus

Aktiv medlem
Ska vi då säga att vi möts någonstans kring 06 någon av dagarna 18-20 juni (vilken dag kan ju bero på vädret), tar med oss lite frukost och kör någonstans? Fysingen, Järvafältet och Angarn är de jag kommer på, men det finns ju flera...
Angarn har nog bäst chans för skojiga fåglar men jag är kanske partisk som Vallentunabo? ;)
 

Svardet

Aktiv medlem
Angarn har jag aldrig varit vid så dit åker jag gärna! Säbysjön är nära mig och nästan på väg till jobbet för mig så där brukar jag stanna till ibland när man är ute i god tid (som imorse, postade lite bilder från den rundan på bloggen!),

Så Angarn den 18 - 20 juni omkring och vi ses där vid 06:00 eller ska de som åker bil med mig komma till mig vid 06:00? (beroende på hur morgonpigga ni är :) )
 

jac38

Aktiv medlem
Antar att jag kan gå upp så ruskigt tidigt om det behövs. Så jag siktar på att vara på T-station Hässelby 06.00 den dagen vi väljer och hoppas du plockar upp oss där. Jag tar med mig en matsäck.

Är det vettigt att ta med ett riktigt stativ eller räcker det med ett enbens, tro? Vad säger ni som fotograferat fåglar?
 

Svardet

Aktiv medlem
Det låter bra! Jag brukar generellt aldrig använda stativ, men mitt 100-400mm objektiv är inte så jobbigt att handhålla heller :)
 

eighteenlives

Aktiv medlem
Om jag hade ett enbens hade jag tagit med det. Kommer nog att köra handhållet, dock...

Kan vi månne ha en till upplockningsplats för oss(jag?) som bor lite nordligare till? Jag bor i Kista, men kan röra mig däromkring där det passar.. Danderyd/Mörby kanske?
 

Svardet

Aktiv medlem
Om vi ska ut till Angarn så kan jag köra hässelby via akalla och därifrån upp på E4an, så det är ingen större omväg att fortsätta rakt fram till kista och vända :) tar inte så många minuter extra, eller om du kan ta dig till akalla?
 

Svardet

Aktiv medlem
Enda nackdelen är att det är en bit innan man kan vända på den vägen, men om du går fram till rondellen som är 100 meter från busshållplatsen så skulle det vara optimalt :)
 

Svardet

Aktiv medlem
Så, vad säger ni, ska vi ut på måndag? Ska bli rätt så bra väder om man ska lita på smhi, såg jag kollade även på yr.no och norrmännnen säger att det ska vara bra väder också.

Så, hur många vill/kan och hur många vill åka bil?
 

jac38

Aktiv medlem
Så, vad säger ni, ska vi ut på måndag? Ska bli rätt så bra väder om man ska lita på smhi, såg jag kollade även på yr.no och norrmännnen säger att det ska vara bra väder också.

Så, hur många vill/kan och hur många vill åka bil?
Jag glömde bort det hela och fick varken mail om nytt meddelande eller kom ihåg att läsa forumet igår.

Det regnade ju idag måndag men i morgon tisdag och även onsdag ser ju ut att bli bättre väder. Jag kan båda dagarna. Frågan är vilka som kan och vill? Vad hände med dig som skrev tråden, tro? Vore ju kul om vi blir så många som möjligt. Kanske krävs det att vi väljer onsdag så alla hinner se inläggen och även svara här....

Jacob
 

Peterus

Aktiv medlem
Du vet att det bara är Söndag i dag va Jacob? ;)

Själv måste jag jobba hela veckan så det funkar nog inte för mig. :(

Hade varit trevligt annars.
/Peter
 

Svardet

Aktiv medlem
Jag kan imorgon måndag, verkar bli uppehåll men molnigt, tisdag verkar det regna på morgonen och på onsdag åker jag ned till jönköping, så imorgon måndag skulle passa bäst om man går på väder :)
 

jac38

Aktiv medlem
Jag kan imorgon måndag, verkar bli uppehåll men molnigt, tisdag verkar det regna på morgonen och på onsdag åker jag ned till jönköping, så imorgon måndag skulle passa bäst om man går på väder :)
Vad sägs om att skriva ett nytt inlägg om i morgon, kanske vi kan ragga upp någon/några fler? Eftersom det är du som har bilen är det ju smidigast om det är du som i så fall skriver den. I morgon funkar för mig även om jag har lite brist på sömn. Kanske därför jag blandade ihop vilken dag det var idag...
 

Svardet

Aktiv medlem
Vad sägs om att skriva ett nytt inlägg om i morgon, kanske vi kan ragga upp någon/några fler? Eftersom det är du som har bilen är det ju smidigast om det är du som i så fall skriver den. I morgon funkar för mig även om jag har lite brist på sömn. Kanske därför jag blandade ihop vilken dag det var idag...
Då var ny tråd skapad :)
 
ANNONS