Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Och hur skulle det kännas med en "Gillaknapp" på Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

millgard

Aktiv medlem
"Positiv feedback" är bra. Man kan återkoppla UTAN att skriva ett meningslöst inlägg om att man i stort sett håller med.

Bra forumhygien.
 

gors

Aktiv medlem
Med erfarenheten av olika "test" på Fs så är det sällan som något sedan ändras tillbaka, det är åtminstone mitt intryck som medlem sedan 2004. Att införa gilla-knapp som en form av "bildkritik" vore att sänka hela grundidén med en fotosajt som syftar till utveckling. Däremot kanske det skulle passa bra med en sådan knapp inom forumdelen.
Gillar!

(Se så enkelt det blir för mig att visa att jag håller med Nonno, vilket jag gör till fullo. Och med en riktig gillknapp i forumet skulle jag dessutom sluppit att skriva in den här extratexten.)
 

soxten

Aktiv medlem
Gillar!

(Se så enkelt det blir för mig att visa att jag håller med Nonno, vilket jag gör till fullo. Och med en riktig gillknapp i forumet skulle jag dessutom sluppit att skriva in den här extratexten.)
"Gilla"
Ja det är nog dags att ansvariga för sidan gör en utvärdering om detta.
Personligen tror jag att det blir ett lyft och skapar mera glädje för medlemarna.
 

jomper

Aktiv medlem
En gillaknapp skulle tillföra mycket på det här forumet. Författaren får en uppfattning om inlägget tillför tråden något.

Har hängt på flera forum men jag tror detta tar priset i att gå OT.
 

afe

Aktiv medlem
Jag tror inte att en Gillaknapp skulle hindra de som har svårt att hålla sig on topic nu, men däremot skulle antalet inlägg av typen "+1 tio tecken" nog minska. Jag tycker nog också att det mest hör hemma i forumet och inte i bildkommentarerna.
 

nonno

Aktiv medlem
Hej gott folk!
Jag har faktiskt många ggr saknat en "gilla" knapp för att jag skulle vilja flera foton som är vackra men som jag bara inte orkat skriva kommentar till. Det har hänt flera ggr.
Då jag sparar på liknande bilder nästan av sol och vatten så kan man ju inte säga så mycket mer än vacker bilder med fina färger osv osv, så i mitt fall skulle det underlätta och personligen skulle jag tycka om att ha en "gilla" knapp.
Men inte vet jag om jag skulle vilja ha en "ogilla" knapp, för om jag inte gillar ett foto så brukar jag ju inte kommentera den att gud vad fult foto, då skulle man få att göra här....:)
Nej men en "gilla" knapp på alla foton vore bra och ev. kunde man ha både gilla och ogilla på forumet.
Kör en omröstning!
Mvh Eva
Du kan ju ha en kort standardfras som du kopierar in på alla bilder som du gillar. Enkelt och smidigt, bara att beta av den ena bilden efter den andra. Så skulle man kunna göra eller klicka på en "gilla-knapp". Det blir opersonligt, innehållslöst och till slut rätt meningslöst att ta del av. Ingen substans, inget att fundera kring och inget att lära sig av.
/Nonno
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Jag tror inte att en Gillaknapp skulle hindra de som har svårt att hålla sig on topic nu, men däremot skulle antalet inlägg av typen "+1 tio tecken" nog minska. Jag tycker nog också att det mest hör hemma i forumet och inte i bildkommentarerna.
Gillar! Och ett av de största otygen i formutrådarna är de personer som citerar halvsideslånga inlägg från någon annan och bara lägger in just "+1 tio tecken" eller något annat kort medhåll. En gilla-knapp skulle säkert rensa en del.

Fast otyget med långa citat (ni vet vilka ni är) skulle också kunna stävjas med att citat inte överstiger 10 rader eller så. DET vore också en klar förbättring. Men det var visst lite OT :D
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Antingen ska det vara både en gilla och en ogilla knapp. Annars ingen knapp alls. För mig är det så fruktansvärt självklart.. jag fattar inte hur man tänker annars.. Konstigt.
 

alfin

Aktiv medlem
Di.se har infört 5 stjärnor i sitt kommentarsforum, vilket borde tilltala både gilla- och ogillaknappsanhängarna. Många stjärnor när man gillar ett inlägg och få stjärnor när man ogillar ett inlägg. FS kan sedan utse månadens Stjärna eller något liknande för alla som bara vill lyfta fram det positiva.
 

Lintott

Aktiv medlem
Di.se har infört 5 stjärnor i sitt kommentarsforum, vilket borde tilltala både gilla- och ogillaknappsanhängarna. Många stjärnor när man gillar ett inlägg och få stjärnor när man ogillar ett inlägg. FS kan sedan utse månadens Stjärna eller något liknande för alla som bara vill lyfta fram det positiva.
Nej vet du vad, nu blev det jobbigt....5 stjärnor!? Räcker bra med en gilla och högst en ogilla knapp till.
Då kan man lika gärna slopa alla gilla grejer och istället skriva kommentar på det man gillar.
Mvh Eva
 

nonno

Aktiv medlem
Nej vet du vad, nu blev det jobbigt....5 stjärnor!? Räcker bra med en gilla och högst en ogilla knapp till.
Då kan man lika gärna slopa alla gilla grejer och istället skriva kommentar på det man gillar.
Mvh Eva
Jag hoppas att Lars Möllerström menar att det systemet i så fall skulle vara inom forumdelen - inte för bildkritik. Med gillar-knappar blir Fotosidan som Bilddagboken/Snyggast.nu.
 

soxten

Aktiv medlem
Det du pratar om här ovan är ju när man gillar ett företags sida.
"Gilla oss på facebook"

En gilla knapp är ju i tiden, fotosidan bör nog anpassa sig för att klara framtiden bättre.

Jag har viss förståelse för att ex. den äldre generationen inte accpterar detta med en gilla knapp.

Jag tror att flera skulle "gilla" bilder i polerna med den nya knappen.
Detta skulle i sin tur öka trafiken till polerna.

Som jag skrivit innan, fråga medlemmarna.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det du pratar om här ovan är ju när man gillar ett företags sida.
"Gilla oss på facebook"

En gilla knapp är ju i tiden, fotosidan bör nog anpassa sig för att klara framtiden bättre.

Jag har viss förståelse för att ex. den äldre generationen inte accpterar detta med en gilla knapp.

Jag tror att flera skulle "gilla" bilder i polerna med den nya knappen.
Detta skulle i sin tur öka trafiken till polerna.

Som jag skrivit innan, fråga medlemmarna.
Jag är ju snart 30, så jag är väl den äldre generationen som tycker att allt detta "gillande" är jäkligt fjantigt.

"*Klick*, bra nu behöver jag inte engagera mig mer... Jag gillar att någon inte gillar svält. Bra, då har jag gjort mitt och kan gå vidare med att köpa lite avlatsbre... ehhh, utsläppsrätter för den där resan till Thailand i januari."
 

nonno

Aktiv medlem
Det du pratar om här ovan är ju när man gillar ett företags sida.
"Gilla oss på facebook"

En gilla knapp är ju i tiden, fotosidan bör nog anpassa sig för att klara framtiden bättre.

Jag har viss förståelse för att ex. den äldre generationen inte accpterar detta med en gilla knapp.

Jag tror att flera skulle "gilla" bilder i polerna med den nya knappen.
Detta skulle i sin tur öka trafiken till polerna.

Som jag skrivit innan, fråga medlemmarna.
Hur menar du att "gilla-knappar" skulle vara lärande och utvecklande vid försök att skapa bilder? För det är väl det som är syftet med Fotosidan - att vilja lära och att utvecklas?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Alla hungrar efter feedback/bekrätelse på sina bilder. Att många skulle gilla mina bilder skulle vara en drivkraft att fortsätta vara ute och fotografera och leta bilder. Det ena utesluter inte det andra utan gilla/favorit/kommentar kan jobba tillsammans.
 
ANNONS