Annons

Lämpligt material till flyttbar fotovägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper_W

Medlem
Skall köpa in en lämplig flyttbar visningsvägg till jobbets fotoklubb som skall stå fritt direkt på golvet.
Väggen skall vara cirka två x tre meter. Hittar inga "kapaskivor" i den storleken.
Förslag på lämpligt material? mvh/Jeppe
 

JocheD

Aktiv medlem
Här är väl en lite hållbarare skiva att rekommendera. Skulle en mindre whiteboard med spraylim kunna funka?
 

Jesper_W

Medlem
Jo skulle funka bra, tack för tipset! Har fått på förslag att ta en stor "wellpapp" kortong och vika som ett z.
Tror att det är en klassisk grej?

Var kan man få tag på en sådan smidigast, nån som vet?
 

Nome Nescio

Aktiv medlem
Får man skarva materialet?

6mm depron är relativt billigt och enkelt att arbeta med. Det framgår inte riktigt hur du tänkte använda väggen, skall bilder fästas med tejp eller nålar så fungerar depron bra.
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Det finns stora vita vikskärmar i kartong som funkar bra. Tredelade och ca 2m höga.

De funkar även som bakgrund, reflexskärm eller avdelare etc. när man fotar.

Här i byn så fanns de hos kartongfabriken.
 

Jesper_W

Medlem
Bor inte i Habo tyvärr...

Bra ideer. tackar! Tror att det är den tre delade
karongen som blir bäst. Men bor inte i Habo tyvärr.
Får söka vidare i här i Roslagen...
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Stora cellplastskivor kanske? Jag har skivor som är 120x240x10 cm i vit frigolit. De är tänkt att använda dem som markisolering under husgrunder.
 

Jesper_W

Medlem
Kartongfabriken kunde inte leverera några tre delade vita kartonger till mig tyvärr..

Kartongfabriken kunde inte leverera några tre delade vita kartonger till mig tyvärr...

Någon som vet var man kan få tag på sådana i stockholms området? ca 2m höga o 3m långa..
 
ANNONS