Annons

Den felplacerade korven

Produkter
(logga in för att koppla)

johanlind

Aktiv medlem
Fredrik O. skrev:
Hehe, oj då. Jag trodde biten på spettet var en bit falukorv och att det var den som störde när den låg i mitten men det var visst en bit rödlök. :)

Då vart det lite svårare att dölja den på sättet jag tänkte.
*LOL*

BÄSTA tråden på länge!!!
 

Frizge

Avslutat medlemskap
buddy_poor skrev:
Hur gjorde du det där? Frågar en som är fundersam och imponerad!
Kort svar:
Kloningsverktyget + airbrushverktyget.

Något utförligare svar:
Jag började klona de tre främsta gallerdelarna som syntes hyfsat mycket så att jag fick tre hela gallerbitar. Sen kopierade jag dessa och flyttade kopian uppåt så att jag fick sex gallerdelar osv. När jag fått tillräckligt många delar klonade jag lite kors och tvärs för att undvika att några gallerdelar såg lika ut. Nästa steg var att fixa perspektivet på gallret genom att använda Transform (Kan heta Omforma i svensk PS). Slutligen målade jag lite rök över gallret med penselverktyget.
 

Tomasz

Aktiv medlem
Det var riktigt vasst gjort! Jag har funderat i ett helt dygn över bravaden.
Nu, när jag förstorar skitstort, kan jag se att korven har lite väl mycket oskärpa jämfört med närmaste grillgaller, men det är väl det enda som skulle kunna avslöja manipulationen.
Du har inte jobbat för KGB tidigare, eller något liknande?
 

Arne S

Aktiv medlem
1. Grymt kul tråd och ett stort + för att ni bjuder på detta. Härlig FS-stämning!!! TACK!!

2. Blir imponerad av den PS-kunskap som finns här. Vem som helst av er kan ju få jobb på Reuters...

/Arne
 

Frizge

Avslutat medlemskap
Tomasz skrev:

Du har inte jobbat för KGB tidigare, eller något liknande?
En och annan styrelseledarmot har jag raderat/bytt ut i gruppbilder till årsredovisningar. Det kanske kan ses som en parallell till de ryska kommunisternas bortsuddande av Trotskij från vissa bilder där Lenin håller tal. Styrelseledarmöterna fick antagligen avgångsvederlag istället för en isyxa i huvudet i alla fall.
 

xandx

Aktiv medlem
Den felplacerade grillspetten

Jag har tagit en bild på korvar när jag skulle testa kameran. Tyvärr så såg jag efter att grillspettet (i mitt tycke) förstör hela bilden. Kan man rätta till det på något sät?
 

Bilagor

ANNONS