Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bälg/klappkamera - Stölten

Produkter
(logga in för att koppla)

johanlidman

Aktiv medlem
Hejsan,
jag har fått tag i en Bälg/klappkamera - Stölten från året 1884. Sitter någon inne med mer information om denna kamera?.

Jag vet att den är ifrån Malmö och året 1884 samt märket är Stölten, jag hittade denna information på sidan jag köpte den ifrån och på google. Hittar ingen annan information om denna varken av köparen eller på internet.

Hälsningar Johan
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Hejsan,
jag har fått tag i en Bälg/klappkamera - Stölten från året 1884. Sitter någon inne med mer information om denna kamera?.

Jag vet att den är ifrån Malmö och året 1884 samt märket är Stölten, jag hittade denna information på sidan jag köpte den ifrån och på google. Hittar ingen annan information om denna varken av köparen eller på internet.

Hälsningar Johan
Jag vet bara att Stölten hade sin affär på Gustav Adolfs Torg när jag växte upp. Har handlat många stenkakor där! När Stöltens slog igen så öppnade en annan känd affär i samma lokaler. Är det någon som känner igen Broddman, Broddman Broddman från Radio Syds sändningar.
Bifogad bild visar utsidan av Stöltens affär 1914. Bilden är hämtad från en katalog eller som det står på omslaget "Officiel Vägvisare över Baltiska utställningen och Jubileumslantbruksmötet i Malmö 1914".
Katalogen är på drygt 350 sidor!
 

Bilagor

J. Patric

Aktiv medlem
Det sålde många kameror under åren märkta med firmanamnet, eller "Stölma" som de kallade en del inköpta kameror. Visa gärna bild på kameran.
 
ANNONS