Annons

Foto platser vid Bovallstrand, Bohuslän

Produkter
(logga in för att koppla)

JackHer

Aktiv medlem
Jag ska spendera en vecka i Bovallstrand, i närheten av Hunnebostrand, i Bohuslän. Jag har självklart med mig kameran och undrar om ni vet några bra foto platser i det området? Jag är mest intresserad av natur och landskapsfotografering, men jag tar gärna emot rekommendationer om platser för annan fotografering också. Alla tips är välkommna!

Det skulle vara extra roligt om ni kan rekommendera någon plats med ett vattenfall eftersom att jag verkligen gillar att fota dem.
 

loffebro

Medlem
Ramsvikslandet tycker jag är ett av Bohuskustens finaste platser. Fint i alla väder om man bara ser till att ha kläder därefter. Valön strax norr om Bovallstrand är också ett trevligt område. Gillar du konst kan ett besök av stenskulpurutställningen i Hunnebostrand var kul, eller Daliutställningen i Kungshamn.

Närmsta vattenfall är väl Trollhättan :)
 

JackHer

Aktiv medlem
Ramsvikslandet tycker jag är ett av Bohuskustens finaste platser. Fint i alla väder om man bara ser till att ha kläder därefter. Valön strax norr om Bovallstrand är också ett trevligt område. Gillar du konst kan ett besök av stenskulpurutställningen i Hunnebostrand var kul, eller Daliutställningen i Kungshamn.

Närmsta vattenfall är väl Trollhättan :)
Tack för tipsen!
 

Lars Jn

Aktiv medlem
Tjurpannan norr om Grebbestad. Öarna söder om Strömstad t ex Råssö naturreservat med småvuxen tallskog. Svenneby gamla kyrka, medeltidskyrka med fin interiör. Nordens Ark - kul att fota varg, tiger, snöleopard... Hällristningar t ex vid Vitlycke - finns många mer eller mindre lättåtkomliga och synliga. Kvällstid med släpljus från ficklampa kan bli fint.

Vattenfall: Västsidan Kynnefjäll och uppe på Kynnefjäll - Liverödsälven, Kynneälven, vid Flötemarken. Längs Kynneälven går en led som heter Vittingeleden som passerar flera små fall. Längre bort finns Elgåfallet uppe vid norska gränsen.

En dagstur: Tanum, Kynneälven, Elgåfallet, Fredriksstens fästning i Halden, strömstadsöarna.

Det knepiga blir att vara på alla platserna i kvällsljus :)

Lycka till
Lars
 

JackHer

Aktiv medlem
Tjurpannan norr om Grebbestad. Öarna söder om Strömstad t ex Råssö naturreservat med småvuxen tallskog. Svenneby gamla kyrka, medeltidskyrka med fin interiör. Nordens Ark - kul att fota varg, tiger, snöleopard... Hällristningar t ex vid Vitlycke - finns många mer eller mindre lättåtkomliga och synliga. Kvällstid med släpljus från ficklampa kan bli fint.

Vattenfall: Västsidan Kynnefjäll och uppe på Kynnefjäll - Liverödsälven, Kynneälven, vid Flötemarken. Längs Kynneälven går en led som heter Vittingeleden som passerar flera små fall. Längre bort finns Elgåfallet uppe vid norska gränsen.

En dagstur: Tanum, Kynneälven, Elgåfallet, Fredriksstens fästning i Halden, strömstadsöarna.

Det knepiga blir att vara på alla platserna i kvällsljus :)

Lycka till
Lars

Tack för svaret! Några utav platserna ska jag nog kunna besöka!
 
ANNONS