Annons

Felaktig bildvisning på pc när jag läser bloggarna

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det är inget fel som du gjort utan det är Internet Explorer som inte hanterar sidan som de stora webbläsarna gör (Explorer har alltid varit ett sorgebarn). Jag rekommenderar att byta till Google Chrome.

Men jag skall också se vad det beror på och lösa det.

Vi gjorde en justering kring bildvisningen i bloggar för ett par dagar och sen och allt var som sagt fint på de webbläsare vi testar med (som står för över 90% av trafiken). Förmodligen kommer vi inte supporta Internet Explorer framöver, just för att den är en liten webbläsare (ca 8%) men är den som skapar mest krångel för oss. :)
 

Khalad

Aktiv medlem
Det är inget fel som du gjort utan det är Internet Explorer som inte hanterar sidan som de stora webbläsarna gör (Explorer har alltid varit ett sorgebarn). Jag rekommenderar att byta till Google Chrome.

Men jag skall också se vad det beror på och lösa det.

Vi gjorde en justering kring bildvisningen i bloggar för ett par dagar och sen och allt var som sagt fint på de webbläsare vi testar med (som står för över 90% av trafiken). Förmodligen kommer vi inte supporta Internet Explorer framöver, just för att den är en liten webbläsare (ca 8%) men är den som skapar mest krångel för oss. :)
Ser fram mot att du ändrar men kanske ska jag kolla Google Chrome också. Jag har faktiskt trott att Explorer var störst eftersom det var det som installerades på våra jobbdatorer .....för 10 år sen :). Hälsningar/ Björn T
 

Khalad

Aktiv medlem
Det är inget fel som du gjort utan det är Internet Explorer som inte hanterar sidan som de stora webbläsarna gör (Explorer har alltid varit ett sorgebarn). Jag rekommenderar att byta till Google Chrome.

Men jag skall också se vad det beror på och lösa det.

Vi gjorde en justering kring bildvisningen i bloggar för ett par dagar och sen och allt var som sagt fint på de webbläsare vi testar med (som står för över 90% av trafiken). Förmodligen kommer vi inte supporta Internet Explorer framöver, just för att den är en liten webbläsare (ca 8%) men är den som skapar mest krångel för oss. :)
Det var ju lätt som en plätt, kommer nu köra Google Chrome där bloggen funkar utan problem, tack för info!
 

SiU

Aktiv medlem
Tittar ofta in på bloggarna från jobbdator med internet Explorer där jag då inte kan välja annan webläsare. Mycket tråkigt att inte kunna följa bloggarna med rätt bildvisning. Skulle önska att det rättas till!
 
ANNONS