Annons

Gammal 2019-10-23, 00:27
martinot

Walrij skrev: Jag skulle säga 2-3000:- för kameran utan tillbehör.
Det viktiga för mig är att kameran ska klara av att ta bra bilder i svagt ljus och klara av väder, vind och omild hantering.
Låter som du har ganska svåra och relativt tuffa krav. Dessutom med en extremt låg budget.

Vill absolut inte göra dig besviken gällande vad du hoppas på gällande högt ställda krav på utrustningen, och detta i kombination med en extremt, extremt liten budget, men det blir nog tyvärr kanske inte möjligt/lätt att lösa.

Har du möjlighet att börja med att låna eller hyra kamerautrustning så kanske det kan vara en start?

Senare när du får lite vettigare budget/resurser så skulle jag rekommendera att kika på beg. utrustning. Där får man generellt mycket mer för pengarna än nytt.
Gammal 2019-10-23, 10:12
lonian

I stället för stativ kan man ju använda annat också, som en sådan där bönpåse och om du hittar något att ställa den på så kan det fungera bra.

https://www.cyberphoto.se/foto-video...ed-pod-bonpase

Långa slutartider är dock det du vill använda om du skall få in mycket ljus i kameran när det är mörkt.
Gammal 2019-10-23, 16:58
Hasse Sony Larsson

Hej Anna

Jag är så nyfiken på vad du tycker och tänker kring alla goda råd?

Här på Fotosidan finns massor med unik kunskap och intresse att hjälpa till när man frågar

Med vänlig hälsning, Hasse
Gammal 2019-10-23, 17:00
Walrij

Det är mycket information. Jag vet inte om det blivit så mycket klarare men uppskattar absolut att det svaras.
Gammal 2019-10-23, 17:07
HenrikL2

Walrij skrev: Det är mycket information. Jag vet inte om det blivit så mycket klarare men uppskattar absolut att det svaras.
Ett tips är också att du kan söka upp närmsta fotoklubb, det är ju enklare att prata med folk direkt istället för att läsa en massa text då det kanske är många nya begrepp som gör det svårt att hänga med. De brinner för detta med foto och kan säkert ge några bra tips och de kanske har kurser etc...
Besvara

Bokmärken

Taggar
nyköp , vildmark , väderskydd

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:59.

Elinchrom ELM8