Annons
Gammal 2019-07-06, 15:28
fotobollfoto

ErlandH skrev: Om man anses inte följa reglerna kan man bli varnad och/eller avstängd för kortare eller längre tid. Vet dock inte om någon blivit avstängd för ”normal” OT.
Så för att hålla oss till rubriken i tråden skulle man kunna komplettera straffet med en örfil.
Gammal 2019-07-07, 10:50
rronnbac

Jag har under många år varit moderator på olika webbforum och det är ett återkommande fenomen att forumbesökare har olika uppfattning vad som är off-topic.

Till exempel finns vissa trådskapare som betraktar tråden som en fråga på ett supportforum, dvs att alla svar ska vara en service till att besvara deras fråga, och att de har en önskan att radera alla svar som inte faller dem i smaken.

Enligt min mening är det en felaktig förväntan på ett diskussionsforum. På diskussionsforum startar någon en tråd, men precis som i verkliga livet kan diskussion göra större eller mindre utvikningar, och trådskaparen "äger" inte diskussionen.

Oavsett vad man har för inställning kan man vara överseende och bara bortse från inlägg man inte gillar.
Gammal 2019-07-07, 12:11
fotobollfoto

Men håll med om att lite örfilar eller spöstraff skulle skapa ett helt annat klimat.

Den vid fikarasten på jobbet som inte håller sig till ämnet får lägga fram fingrarna på bordet och så får den som startade konversationen rappa till med en linjal.

:-)
Gammal 2019-07-07, 23:11
Third eye

Supportar fullt ut lite aktivare moderering.
Inte allt för sällan det spårar ur till något slags argumentationstävling som sedan länge tappat kärnfrågan.
Fs-forumet är ganska spretigt och ovårdat i mitt tycke och personliga påhopp förekommer i perioder ganska friskt.
Kanske för många lidande konstnärer på samma plats ;-)
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:03.

B+W Filter