Fotosidans Forum > Handla > Köpråd > Systemkamera med låg vikt till fotograf med skadad handled

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2016-11-17, 14:22
Bengf

;) snapO1

Men som sagt var det ska mycket till för att se skillnad på en A4 oavsett om den kommer från ff eller 4-3 osv. Det handlar mer om att hitta den kameran man gillar att hålla i o fotografera med samt att man får dom bilderna ut från kameran som man tycker passar med ens eget sätt att tycka att bilderna ska se ut. Så till Ts känn på flera olika kameror finns även små instegs dlsr att välja på. Välj den som du tror du kommer trivas bäst med jag tror att 100-200 g hit eller dit kvittar det gäller bara att hitta en kamera som du tycker känns rätt. Sedan du behöver inte hålla i kameran mellan bilderna använd tex en sådan här smidigt värre.

http://www.fotokungen.com/vaskor-rem...ackrapid-metro[/QUOTE]

Antalet pixlar kontra storlek utskrifter, startade väl diskussioner så fort det skilde bara 2mp mellan tidiga modeller för runt 15-16 år sedan. Dagens kameror har ju nästan ofantligt mycket inställningar vad gäller jpeg, det går att hitta en medelväg med inställningarna som passar för dom flesta motiv, nu fungerar inte det för alla, men för mig har det fungerat bra, är det bråttom så tycker jag automatiklägena ( också varianter att välja ) är bra att snabbt vrida till.

RX100 ( första modellen ) är inget under precis vad gäller tydliga knappar, smått och plottrigt är det. men vi använder våra menyer olika, jag kör mest A bländare och ändrar med ringen runt objektivet Iso ligger först med Fn-knappen, hur smidigt som helst. Jag gillar inte att stressfotografera utan är mera sävlig av mig, tittar mycket mera än vad jag fotar egentligen, förr sköt jag på nästan allt och fick kasta bort mycket.
Besvara

Bokmärken

Taggar
kamera , lättvikt , objektiv , skada , vikt

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.

Tether Tools Case Air