Gammal 2012-01-14, 15:31
afe

ztenlund skrev: Intermittent så blir det så här nu i forumet:
http://martinstenlund.se/files/temp/...-nytt-fel1.jpg

Som synes är det där Opera. Samma fel dök även upp i Symbians webbläsare (Symbian Anna tror jag, senaste som finns till C7-00). Jag testade även nyss med Firefox 9.0.1 och lyckades få samma problem där. Som sagt så dyker felet upp lite då och då och är inte konstant.
Jag har fått samma beteende i FF 9.0.1 (i Windows) och Safari (i IOS 5) lite då och då. Jag gissar att det har med belastning att göra i och med att det inte är konsekvent (kanske någon lastbalanserare som ballar ur).
Gammal 2012-01-14, 23:25
ztenlund

kode skrev: Har länkförkortningen börjat korta själva länkarna och inte bara texten? Tänker t.ex. på hur det ser ut i http://www.fotosidan.se/forum/showpo...91&postcount=1

Har även noterat liknande i andra trådar de senaste dagarna.
Det tror jag inte, särskilt inte i det där fallet. Jag såg nämligen en likadan tråd som verkar ha försvunnit, så jag tror att han ångrade sig om var den skulle ligga och kopierade texten. Gör man det så blir länkarna stympade eftersom de, som synes är förkortade...

(Jag klickade på länken till Sydsvenskan i den ursprungliga tråden och då fungerade den.)
Gammal 2012-01-20, 15:24
Emmel

Vet inte om det har med den nya designen att göra, men när man förhandsgranskar citerade inlägg som innehåller stora bilder ser det lite knasigt ut.
Det ser likadant ut när man lägger upp inlägget.

Se hur reklamannonsen från cyberphoto och sökfältet överlappar bilden:
Namn:  fotosidan.jpg
Visningar: 149
Storlek:  20.3 KB
Gammal 2012-01-20, 15:39
ztenlund

Emmel skrev: Vet inte om det har med den nya designen att göra, men när man förhandsgranskar citerade inlägg som innehåller stora bilder ser det lite knasigt ut.
Det ser likadant ut när man lägger upp inlägget.

Se hur reklamannonsen från cyberphoto och sökfältet överlappar bilden:
Bifogad fil 122128
Felet är ju att stora bilder är tillåtna överhuvudtaget på några ställen trots att de inte får plats i designen. Det ser helt enkelt inte klokt ut när de ligger i inläggen heller. De borde inte vara tillåtna överhuvudtaget utan en lightbox e dyl så länge designen ser ut som den gör.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.

B+W Filter