Gammal 2017-02-02, 19:14
lennart.sindahl

Kent Helgesson skrev: Med tanke på hälsan...hur nyttigt kan det vara att besöka staden?
Tämligen onyttigt tror jag. Problemet är nog inte så mycket strålningen när man kommer nära den havererade reaktorn utan allt radioaktivt damm som man andas inunder vistelsen och som till del blir kvar i lungorna....huga...

Frågar ni mig så finns det bättre platser för en fotoutflykt, man alla har vi olika intressen
Gammal 2017-02-02, 19:15
Flash Gordon

herte skrev: Du väljer alltså att peka ut mig som en bedragare som försöker lura av folk pengar?
Den ende som kan göra detta trovärdigt är du själv.
Att vi idag har lite svårt att tro på någon som just registrerat sig på det här forumet och erbjuder något är lite av tidens anda.
Så du får nog ge lite mer referenser innan vi tror på dig och vem du är.
Gammal 2017-02-02, 19:27
Flash Gordon

lennart.sindahl skrev: Tämligen onyttigt tror jag. Problemet är nog inte så mycket strålningen när man kommer nära den havererade reaktorn utan allt radioaktivt damm som man andas inunder vistelsen och som till del blir kvar i lungorna....huga...

Frågar ni mig så finns det bättre platser för en fotoutflykt, man alla har vi olika intressen
Var som sagt där för 9 år sedan. Lever än. Förmodligen kommer mina 20 Marlboro om dagen döda mig innan.
Gammal 2017-02-02, 19:44
Flash Gordon

lennart.sindahl skrev: Tämligen onyttigt tror jag. Problemet är nog inte så mycket strålningen när man kommer nära den havererade reaktorn utan allt radioaktivt damm som man andas inunder vistelsen och som till del blir kvar i lungorna....huga...

Det är faktiskt ganska intressant. En hel stad som naturen håller på att ta tillbaka. Det är ett jättområde som är avspärrat. På turerna får man bara se Pripyat och hamnarna.
Fast här lever människor i små byar och samhällen.
Det finn nog en annan och mer intressant historia att berätta om de som stannade kvar.
Gammal 2017-02-02, 20:12
lennart.sindahl

Flash Gordon skrev: Var som sagt där för 9 år sedan. Lever än. Förmodligen kommer mina 20 Marlboro om dagen döda mig innan.
Ja du 20 pinnar per dag torde med marginal klå Tjernobyl
Gammal 2017-02-02, 20:17
afe

Ja, med den konsumtionen av röktobak lär man dö en plågsammare och långsammare död än många som drabbats av strålning.

Jag funderade själv på att följa med på Mannbros resa till Tjernobyl för en massa år sedan, men det blev av olika skäl inte av. Nu har det gått nästan tio år ytterligare, och det är nog ännu mer intressant att fotografera och dokumentera nu för att visa vad naturen faktiskt kan åstadkomma under den tiden.

Varför diskussionen plötsligt började handla om att kritisera trådskaparen förstår jag inte, även om svaren kanske inte var så bra heller.
Gammal 2017-02-02, 20:41
HenryB

En atlantflygning eller en tandröntken är värre. Var där oktober 2015 och vill tillbaks. Mkt spännande plats.

https://www.flickr.com/photos/129434...57658272292614
Gammal 2017-02-02, 21:43
afe

Flash Gordon skrev: Den ende som kan göra detta trovärdigt är du själv.
Att vi idag har lite svårt att tro på någon som just registrerat sig på det här forumet och erbjuder något är lite av tidens anda.
Så du får nog ge lite mer referenser innan vi tror på dig och vem du är.
TS erbjuder eller säljer inte något över huvud taget såvitt jag kan se, utan är intresserad av att resa tillsammans med andra.
Gammal 2017-02-02, 21:47
Flash Gordon

afe skrev: TS erbjuder eller säljer inte något över huvud taget såvitt jag kan se, utan är intresserad av att resa tillsammans med andra.
Titta igenom tråden och se om du inte också blir misstänksam. Jag har inte sagt att han är en fejk men vi var flera som blev misstänksamma.
Idag finns det också skäl att vara misstänksam på nätet, Eller tycker inte du det?
Gammal 2017-02-02, 22:17
iSolen.se

afe skrev: Ja, med den konsumtionen av röktobak lär man dö en plågsammare och långsammare död än många som drabbats av strålning.

Jag funderade själv på att följa med på Mannbros resa till Tjernobyl för en massa år sedan, men det blev av olika skäl inte av. Nu har det gått nästan tio år ytterligare, och det är nog ännu mer intressant att fotografera och dokumentera nu för att visa vad naturen faktiskt kan åstadkomma under den tiden.

Varför diskussionen plötsligt började handla om att kritisera trådskaparen förstår jag inte, även om svaren kanske inte var så bra heller.
Jag har anmält intresse och pratar med vänner om att åka allihop, om TS tjänar lite på att arrangera det är det helt ok. Erfarenhet rockar. Vill inte bli "vallad runt" utan kunna fota mer fritt. Var i Kiev för några år sedan men mina medresenärer ville inte hit. Jag vill.

Är inte orolig för strålningen.
Gammal 2017-02-03, 07:51
hbengtsson

iSolen.se skrev: Är inte orolig för strålningen.
Nej, ditt profilnamn skvallrar ju om det ;-)
Gammal 2017-02-03, 08:15
iSolen.se

hbengtsson skrev: Nej, ditt profilnamn skvallrar ju om det ;-)
Solstrålarna är jag försiktig med :-)
Gammal 2017-02-03, 11:12
Newnoise

Välkommen till forumet! Försök bortse från vissa medlemmar, de flesta är trevligta här!
Gammal 2017-02-03, 11:17
herte

Newnoise skrev: Välkommen till forumet! Försök bortse från vissa medlemmar, de flesta är trevligta här!
Tack för det.
Inser att alla inte är stöpta i samma form.

Carl
Gammal 2017-02-03, 19:51
alfin

herte skrev: Hur länge tycker du att jag skall vara medlem innan jag får göra tre eller fler inlägg?
Du får göra hur många inlägg du vill vid vilken tidpunkt som helst. Men det är klädsamt som ny medlem på ett forum att inte börja med att jiddra. Åtminstone om du förväntar dig någon form av respekt vid senare inlägg.
Tråden är stängd

Bokmärken

Taggar
resa , tjernobyl , ukraina

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:35.

Tether Tools Case Air