Gammal 2017-02-03, 20:00
afe

Personligen tycker jag det är ännu mer klädsamt om medlemmar som varit här över tio år visar hyfs ...
Gammal 2017-02-03, 20:14
alfin

afe skrev: Personligen tycker jag det är ännu mer klädsamt om medlemmar som varit här över tio år visar hyfs ...
Och jag som trodde du slutat som forumvärd. Kanske ska du be redaktionen ändra din undertitel, så vi inte missförstår din roll framöver.
Gammal 2017-02-03, 20:20
afe

Jag skrev att jag personligen tycker. Det borde inte kunna missförstås. Men oroa dig inte - min titel som forumvärd kommer att försvinna (vad nu det har med saken att göra).
Gammal 2017-02-03, 20:29
Flash Gordon

herte skrev: Har du inte fått skriva av dig på något annat idag så fortsätt gärna på annan plats....

Ser inte riktigt vad du har för intresse av vad jag är intresserad av och framförallt så angår det inte dig.
Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har, så är det inget som angår dig heller såvida du inte skall följa med och det skall du definitivt inte.....

Om det nu kliar i dina skrivarfingrar så kanske du kan kommentera några artiklar på Aftonbladet så får vi vuxna hålla på med vårt.

Döm inte andra efter dig själv.
Jag vet inte om det var jag som startade vara otrevlig. Tycker inte det.
Här finns en dold agenda och det är bara ärligt att redovisa den.
Gammal 2017-02-03, 20:37
afe

Vi kan väl helt enkelt fråga trådskaparen?

Är TS enbart ute efter ressällskap, eller finns det planer på att ta betalt för något som kan tänkas göras under resan? Om tanken skulle vara att ta betalt lär ju det framkomma av de som anmäler intresse.

@Flash Gordon: vad menar du skulle vara en dold agenda, och vad har du för belägg för det? Under de år jag varit med här har det varit många som skrivit om att besöka Tjernobyl, och jag känner inte till något fall då det skule handlat om skojare.
Gammal 2017-02-03, 20:42
Flash Gordon

afe skrev: Vi kan väl helt enkelt fråga trådskaparen?

Är TS enbart ute efter ressällskap, eller finns det planer på att ta betalt för något som kan tänkas göras under resan? Om tanken skulle vara att ta betalt lär ju det framkomma av de som anmäler intresse.

@Flash Gordon: vad menar du skulle vara en dold agenda, och vad har du för belägg för det? Under de år jag varit med här har det varit många som skrivit om att besöka Tjernobyl, och jag känner inte till något fall då det skule handlat om skojare.
Idag måste vi vara lite misstänksamma mot de som inte klart deklarerar sina syften.
Det finns många där ute som först och främst vill åt våra pengar.
Bara svenskar blir lurade på flera miljarder per år.
Så är det så konstigt att man vill ha en klar varudeklarationer och gärna ett antal referenser också?
Gammal 2017-02-03, 21:12
afe

Flash Gordon skrev: Idag måste vi vara lite misstänksamma mot de som inte klart deklarerar sina syften.
Det finns många där ute som först och främst vill åt våra pengar.
Bara svenskar blir lurade på flera miljarder per år.
Så är det så konstigt att man vill ha en klar varudeklarationer och gärna ett antal referenser också?
Varudeklaration och referenser för att fråga efter folk att åka på fotoresa med? Det har jag aldrig gjort, men det är säkert bra.
Gammal 2017-02-03, 21:22
ztenlund

afe skrev: Personligen tycker jag det är ännu mer klädsamt om medlemmar som varit här över tio år visar hyfs ...
Varför börja redan nu? ;)
Gammal 2017-02-03, 21:23
PMD

afe skrev: Jag skrev att jag personligen tycker. Det borde inte kunna missförstås.
Nej, det borde inte kunna missförstås, men det går nog om man verkligen vill. :-)
Gammal 2017-02-03, 21:24
bromesko

ztenlund skrev: Varför börja redan nu? ;)
Åk dit själv och rapportera!
Gammal 2017-02-03, 21:26
PMD

afe skrev: Vi kan väl helt enkelt fråga trådskaparen?
Det var väl vad Mats gjorde i inlägg #4 varpå Carl lackade ur.

Lite överkänsligt tycker jag, men sen ballade det ur rätt ordenligt när andra gamla forumrävar la sig i.

Själv är jag faktiskt helt oskyldig den här gången. :-)
Gammal 2017-02-03, 21:30
alfin

Helt obegripligt Eriksson vad du engagerar dig för. En nyregistrerad medlem som börjar med att tjafsa på forumet, och du tar strid med medlemmar som varit här sedan Henenhös och som reagerar på hans jiddrande. Jag förstår att redaktionen tog bort dig som forumvärd!
Gammal 2017-02-03, 21:33
Flash Gordon

herte skrev: Har du inte fått skriva av dig på något annat idag så fortsätt gärna på annan plats....

Ser inte riktigt vad du har för intresse av vad jag är intresserad av och framförallt så angår det inte dig.
Om jag hade för avsikt att tjäna pengar på denna resa, vilket jag inte har, så är det inget som angår dig heller såvida du inte skall följa med och det skall du definitivt inte.....

Om det nu kliar i dina skrivarfingrar så kanske du kan kommentera några artiklar på Aftonbladet så får vi vuxna hålla på med vårt.

Döm inte andra efter dig själv.
Jag frågade om det var tänkt han skulle ordna en fotosresa och tjäna pengar på den och att han i såfall borde deklarera detta öppet. Jag fick följande mycket ovänliga svar.
Varför reagerade du inte redan då?
Gammal 2017-02-03, 21:39
afe

Flash Gordon skrev: Jag frågade om det var tänkt han skulle ordna en fotosresa och tjäna pengar på den och att han i såfall borde deklarera detta öppet. Jag fick följande mycket ovänliga svar.
Varför reagerade du inte redan då?
Jag håller med om att det svaret inte var så snyggt (vilket jag påtalat för TS i privat mejl då jag inte längre är moderator och han kontaktat mig). Efter det fortsätter du hävda att det handlar om en dold agenda utan någon som helst grund för det.

Jag hoppar inte på medlemmar som varit med sedan Hedenhös utan grund. Jag invänder bara mot era möjligen något förhastade slutsatser. Sedan råkar det ju vara så att de två medlemmark som opponerar sig har väldigt svårt för mig i den roll jag haft som moderator, eller FS moderering i allmänhet, men det kan jag förstås inte påverka.
Gammal 2017-02-03, 21:50
clindh
Kodsnickare

Nu får du tagga ner Flash - anklagelser på lösa grunder behöver vi inte spåra ur en tråd med.

herte får gärna förklara villkoren för en gemensam resa. Vem betalar vad, vart? Får herte den minsta avans så är det regelbrott, annars är det helt OK. Vi ser gärna att medlemmar arrangera resor tillsammans! Forumreglerna finns här: http://www.fotosidan.se/cldoc/rules.htm

Jag var med på "Oscars resa" som egentligen mest bestod av att vi möttes i Kiev och Oscar, som jobbade i Kiev då, hade bokat oss på en gemensam buss/guide till Pripyat så att vi var ett samlat fotonördgäng. Mer behövs inte.

Bokmärken

Taggar
resa , tjernobyl , ukraina

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:37.

B+W Filter