Annons
Gammal 2018-08-22, 12:27
martinot

Japp, inget direkt nytt gällande att köra bil där. Det enda var att lära sig att man, som du påpekar riktigt, får svänga höger vid alla rödljus som inte har ett uttryckligt förbud mot det.

Gick väldigt smidigt att även köra massor inne i centrala LA. Det stora abert var alla dåliga betongblocksvägar utanför städerna av sämre östeuropeisk standard.

Kan förstå att amerikanarna gillar sina stora SUV:ar med rejäl fjädringsmån. Jag skulle inte vilja köra BMW på många av vägarna igenom Kalifornien.
Gammal 2018-08-22, 13:57
PMD

martinot skrev: Japp, inget direkt nytt gällande att köra bil där. Det enda var att lära sig att man, som du påpekar riktigt, får svänga höger vid alla rödljus som inte har ett uttryckligt förbud mot det.
Utom i de stater där man inte får det ...

Kan förstå att amerikanarna gillar sina stora SUV:ar med rejäl fjädringsmån. Jag skulle inte vilja köra BMW på många av vägarna igenom Kalifornien.
Det kan ju hända att BMW anpassar sin hjulupphängning för den amerikanska marknaden. Det verkar som att Toyota gör så. Åtminstone tyckte jag att Toyotorna jag har kört i Nordamerika hade mer amerikansk fjädring än "svenska" Toyotor.
Gammal 2018-08-25, 10:13
andreassofus

inga som helst problem att köra bil i usa. Lättare och smidigare än i Sverige.
Amerikanarna har tålamod och kör lugnt och fint.

Det jag reagerade mest över var hur långt och bra avstånd alla höll till varann.
Även när man stoppade för rött ljus och det bildades kö, det fanns alltid minst en bil emellan varje bil då.

I sverige är alla hysteriska och bryr sig inte om trafikregler.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:09.

Elinchrom ELM8