Gammal 2019-07-04, 07:35
cls

Hej, apropå drönarregler i EU – jag har en resa till Italien planerad i sommar och funderar på att ta med drönaren (för nöjes skull, inte kommersiellt). Efter att ha läst igenom vad som sägs vara en sammanställning av italienska drönarregler på https://www.uavsystemsinternational....ly-drone-laws/ blir jag dock osäker på om det är värt mödan att bära med den – blir kanske mer användbart med ett par extra objektiv till vanliga kameran istället. Reglerna känns rätt stränga, bl.a. med maxavstånd 70 m uppåt och 200 m horisontellt, samt min 50 m (förmodligen horisontellt) från person/egendom. Jag hittar dock ingen motsvarighet till vår svenska regel om att bilder måste godkännas av myndighet innan de får publiceras. Är det nån som har praktiska erfarenheter av drönarflygning i Italien?
Gammal 2019-09-08, 17:27
M7_21

Har fastnat lite i det här med Waypoints. Testade, satte ut tre märken och flög, men det är rätt mycket menyer bakom som jag inte riktigt hänger med på. Vet hur jag kan spara en rutt och även ta bort den. Önskar lite mer tips om detta!

Mavic 2 Pro.
Besvara

Bokmärken

Taggar
dji , drönare , mavic , mavic pro , phantom

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.